روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد
روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد

نصفه شب یکی از رفقای اهل دل و اهل حال  بیخوابی گرفته بود. 

از اتفاق منم فراموش کرده بودم موبایلمو آف کنم. 

مسیجش رسید که: 

 من آدمی هزار ساله ام که هزاران بار گریخته ام ، به هزار غار پناه برده ام و هزاران بار به خواب رفته ام اما هر جا که رفته ام ، دقیانوس نیز با من آمده است . 

من خوابیده ام و او بیدار مانده است .  

دیگر اما گریختن و غار و خواب سیصد ساله به کار من نمی آید . 

من کجا بگریزم از دقیانوسی که در پیراهن من نفس می کشد و با چشم های من به نظاره می نشیند و چه بگویم از او که نه بر تخت خود که بر قلب من تکیه زده است و آن سواران که از پی من می آیند نه در راه ها که در رگ های من می دوند .

چه بگویم که گریختن از این دقیانوس ، گریختن از من است و شورش بر او ، شوریدن بر خودم .

نه ، ای خدای خواب های معرفت و غار های تنهایی ، من دیگر به غار نخواهم رفت و دیگر به خواب ، که این دقیانوس که منم با هیچ خوابی به بیداری نخواهد رسید .

فردا ، فردا مصاف من است و دقیانوسم! 

 

در جوابش نوشتم:  

واما در این خواب که به آن فرو برده ام خودم را ، کابوسها همزاد دقایقند و شانه های من از تحلیل روزانه این کابوسهای شبانه خمیده است ... 

که کابوسها و تحلیلها ، اعتیاد من شده است که من دقیانوسی معتادم... 

گویا مصاف فردا هم وعده ای است از من به من که دیگربار خوابم نیاشوبد! 

 

امروز منبع مسیجشو ازش پرسیدم. 

گفت قسمتی از کتاب "من هشتمین آن هفت نفرم" اثر "عرفان نظرآهاری".

حقیقتا خجالت کشیدم که در ادامه نوشته خانم نظرآهاری ، پریشونی های ذهن الکنمو بلغور کردم.

دگرگونه بیست

... خودت میدونی عادت نیست... 

 

پ.ن 

1. ...فقط دوست داشتن محضه... 

قسمتی از ترانه بسیار زیبای معین. 

2. منتظر گزارش "پاتوق" نباشین. کار مهمتری داشتم. فرصت نشد برم اونجا. 

3. خودت میدونی عادت نیست؟؟؟

دگرگونه نوزده

... بیچاره ما که پیش تو از خاک کمتریم ...


پ.ن

1. مصراعی از حافظ.

2. عملا به این باور رسیدم.

3. متاسفم اما نه برای خودم.

پاتوق چهار

امروز هم در پاتوقی دیگر با دوستان بودیم. 

 

مباحثی که درباره شون اختلاط! کردیم: 

 

1. ادعای بدون تحقیق و تریبون نماز جمعه! 

 متاسفم از اینکه تیغ در دست زنگی مست افتاده... 

 

2. برای تجویز بهترین دارو، ابتدا باید ریشه بیماری رو تشخیص داد. 

 

3. بررسی کتاب "سرپرستی پس از جدایی" .

نوشته "دکتر رامین خدابخشی" .

 

4. وزن اشعار حافظ و شجاعت نیما و دیگر نوسرایان. 

 

5. اتفاقات طبیعی اما مکارانه این روزها! 

 

6. بررسی کتاب "ارتباط موثر" . 

نوشته "فاطمه معین الغربایی" .  

 

7. مشاوره حقوقی دوتا از دوستان با زیتون. 

 

8. آی.کیو - ای.کیو - اس.کیو. 

هوش روانشناختی - هوش هیجانی - هوش اجتماعی. 

 

9. همسر معتاد به شیشه و ضرب و شتم های ده ساله. 

 

10. تکخوانی آواز. 

 

11. چه کسی چهارچوب زندگی مرا تعیین می کند؟ 

 

12. داستان خوانی یکی از دوستان از نوشته های خودش. 

 

13. تکخوانی آواز(فولکوریک) . 

 

منوی این پاتوق هم آش رشته و دمنوش و کیک بود. جای همه خالی.

خدایا تو رو شکر میکنم که از من غیر از من ، کسی آسیب ندیده... 

 

پ.ن 

میدونم ادعای بزرگیه اما با یقین نوشتمش. هرگز به قصد و به عمد به کسی آزار نرسوندم. هرگز.

دگرگونه هجده

...تو اگر دوست میخواهی ، مرا اهلی کن... 

 

پ.ن  

1. جمله بسیار زیبا و پرمفهوم از کتاب "شازده کوچولو" نوشته "آنتوان دوسن تگزوپری". 

2. اگه آدم مسئولی هستی ، منو اهلی کن! 

3. سردمه. یخ کردم. با هیچی هم گرم نمی شم. 

(از ذره بین که برمی گشتیم اینو به کاکتوس گفتم. از سکوتش خوشم اومد.). 

4. من دوست میخواهم. 

5. نترسین چون آدم مسئولی هستم!

پاتوق سه

امروز ، در سومین پاتوق با رفقا دور هم بودیم.

  

مباحثی که با هم تبادل نظر و تجربه کردیم: 

1. پیامبر از "خودباوری" ، پیامبر شد. 

 

2. کلاغها قارقار میکنند! 

 

3. فلسفه رکوع و سجود. 

 

4. صف طویل و دردناک برنج! 

 

5. بررسی کتاب "سئوال پس از سئوال" 

نوشته "جان میلر" با ترجمه "عطیه رفیعی" 

 

6. تکخوانی آواز (فولکوریک). 

 

7. تلاش و تعقل یا تسبیح تربت و ذکرشمار چینی! 

 

8. نقد یکی از اشعار "فاضل نظری". 

 

9. ای انسان! تمام هستی برای توست. 

 

10. صدور فتوایی خطرناک از ناحیه زیتون پس از بحثی تامل برانگیز! 

 

11. به مسائلی ارزش و بها بدهیم که از دردهایمان بکاهد.  

 

12. شعرخوانی زیتون از شعرهای خودش!

 

13. داستان خوانی یکی از دوستان از نوشته های خودش. 

 

14. تکخوانی آواز. 

 

منوی این هفته : کیک و گز و دمنوشهای خوشمزه. جای همگی خالی.

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

من تا وقتی که زنده هستم ، با هر فرد یا گروه یا جریانی که بخواد زن ایرانی رو با هر انگیزه و نیتی در مثلث اتاق خواب ، آشپزخونه ، اتاق بچه حبس کنه ، مبارزه میکنم.

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

پاتوق دو

سلام.

امروز با رفقا دومین پاتوقو دور هم بودیم. 

مباحثی که با هم به اشتراک گذاشتیم از این قرار بود: 

 

1. تامل در نکته ای از داستان یوسف. 

همه جا در قرآن برای پوشش از واژه "ثوب" یا "لباس" استفاده شده جز در داستان یوسف که کلمه "قمیص" آمده. استعاره های داستان یوسف در ارتباط با "قمیص" برای دروغ ، خونین بودن و برای خیانت، پارگی از پشت و برای بصیرت، سالم بودن قمیص هستش.  

ریشه "قمص" در لسان عرب برای "انتقال روح از جایی به جای دیگر" استفاده میشه. 

 

2. تامل در کتاب "سکوت کیست؟"

نوشته "ایوژنی کلایوف" با ترجمه "ناهید رشید". 

 

3. بحث درباره فلسفه عدد نوزده در قرآن و تحقیقات وسیع "پروفسور رشاد خلیفه". 

تامل در آیه 31 سوره مدثر جزء 29 و مانور تعدادی از محققین در این باره و نتایج بدست آمده. 

 

4. بحث درباره طرح روی جلد مجموعه شعر "آن ها" اثر "فاضل نظری". 

 

5. بحث درباره انتظار و عدل جهانی. 

 

6. بحث درباره عرب و عجم. 

معنی لغوی عربی یعنی روشن و واضح ، معنی لغوی عجمی یعنی گنگ ومبهم. 

اعراب به ایرانیان میگفتن "عجم" چون زبان ایرانیان برای اونها مفهوم و روشن نبود! 

در قرآن آمده: ما این قران را به عربی فرستادیم. یعنی اونو روشن و واضح فرستادیم. یعنی ای کودن مغزها و ای کوته فکرها ، ذهنیات غلط و تعصباتتونو به این آیات واضح ، اضافه نکنین. دریغ... 

 

7. تامل در اینکه قطعا خداوند ،حق است و اگر قانونی وضع کرده محاله که خودش اونو نقض کنه وگرنه ناحق میشه و این غیرممکنه. 

 

8. داستان موسی و پرورشش در کاخ فرعون. 

بررسی اینکه ایا آسیه با علم به امام زمان بودن موسی ، اونو پرورش داد و محافظت کرد یا نه؟ 

 

9. شرک، موری بود بر سنگ سیاهی در شبی...   

 

10. آیا جامعه زنان را محدود کرده یا زنان خودشان را محدود کرده اند؟ 

 

11. تکخوانی آواز (فولکوریک) با صدای یکی از خانمها. دمش گرم. 

 

12. ایستگاه آبگوشت! 

 

13. تاج پارچه ای! 

 

14. بررسی کتاب "اورا از آنسوی تاریکی فرا بخوان". 

نوشته "جی.پی.واسوانی" با ترجمه "یلدا توفیقی". 

 

15. علل نگرانی آقایان از پیشرفت خانمها. 

 

16. تکخوانی آواز (غزل حافظ) با صدای همون دوستمون. 

 

17. دخترک و گنجشکها!  

 

18. مشاوره حقوقی دوتا از رفقا با زیتون.

 

منوی این پاتوق هم جای همتون خالی : کیک و دمنوشهای خوشمزه. 

 

در کل خوب بود. من که راضی بودم.