روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد
روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد


حالم گرفته... بعضی زنها حال منو بد میکنن...


خانمهایی که به هر دلیلی همسرتونو از دست دادین یا زندگی مشترک به معنای حقیقیش ندارین ، خواهش میکنم بخونین:

شماها هر کدومتون میتونید مستقلا قلب و مغز یک مرد شایسته باشین.مردی که متعهد به شخص شما باشه.

چرا با اینکه یک زن هستین و احساسات یک زن رو درک میکنین بخاطر تنهایی تون با خودخواهی هرچه تمامتر ، وارد زندگی یک زن دیگه میشید و فکر و حواس شوهر اون زن رو به خودتون جلب و متوجه میکنین؟ چرا؟؟؟

نمیدونین چه لحظه های سختی رو به زندگی اون زن میدین؟؟؟ نمیدونین چقدر استرس به قلبش وارد میکنین؟؟؟ نمیدونین که حس ششم زنانه با وجود همه بازیگریهای استادانه شوهر اون زن ، کار خودشو میکنه؟؟؟ نمیدونین اون زن بخاطر شما ، چقدر دروغ میشنوه از شوهرش و چقدر حالش بد میشه از نامردی و بی چشم و رویی شریک زندگیش؟؟؟ نمیدونین شب و روزش بخاطر شما و بی بندوباری شوهرش با تلخی میگذره؟؟؟

اون مرد به شما گفته زنش شلخته و بی مسئولیته؟؟؟ گفته رابطه شون دلخواه نیست؟؟؟ گفته ازدواجشون اجباری بوده؟؟؟ گفته همیشه اجاق و رختخوابش سرده؟؟؟ گفته خانواده زنش عرصه رو تنگ کردن؟؟؟ گفته زنش شعور و شخصیت نداره؟؟؟ گفته از وقتی شما رو دیده تحمل همه سختی های زندگیش براش آسون شده؟؟؟ گفته از وجود شما انگیزه میگیره برای ادامه زندگی مشقت بارش؟؟؟ گفته شما شرایطو براش راحت کردین؟؟؟ گفته هربار که با شما میخوابه احساس یک جوون بیست ساله رو داره؟؟؟ گفته که خدا شما رو از آسمون براش رسونده؟؟؟

ای خاک بر فرق سر هر زنی که اینهمه مزخرف رو از زبون یک مرد متاهل لاابالی باور کنه. ای خاک بر فرق سر هر زنی که اینقدر حقیر بشه که زنگ تفریح یک زندگی متاهلی باشه.

گیرم اون زن بیچاره در چشم شما پشیزی نمی ارزه.  برای خودتون هم دو زار احترام قائل نیستین؟؟؟ به همه مقدسات قسم که تنها موندن بهتر از این مدل رابطه س. پرداختن به گلها و حیوانات بهتر از پرداختن به اون مرد بی وفاست. چه خیال کردین؟؟؟ که اون آقا به شما بسنده میکنه؟؟؟ خیر جانم! مردی که به همسر اولش بی اعتنا و بی تفاوت بوده به شما که رهگذری بیش نیستین ، وفا نخواهد کرد. اینو بفمهمین. اینو بخاطر خودتون بفهمین. این قضیه از روز روشن تره.

هیچ رابطه موازی ، قابل توجیه نیست. به هیچ دلیلی و به هیچ استنادی ، قابل توجیه نیست. این ذلتو از خودتون دور کنین. قوی باشین. انگل یک زندگی نباشین. هر مرد یا زنی که تن به رابطه موازی بده یک بزدل تمام عیاره.

میدونم که درصد بالایی از زندگی های به اصطلاح مشترک رو ملاحظات مادی و اجتماعی و عاطفی سرپا نگهداشته. اما ورود شما به اون زندگی ، راه حل تنهایی شما و درمان اون زندگی مصلحتی نیست. شما حال بد خودتونو بدتر میکنین. هر کسی از هر نوع رابطه ای که ناراضیه ، باید و باید و باید که تمومش کنه و گرنه یک خودآزاره.

به روح و روان خودتون رحم کنین. اگر مردی بنا به هر دلیلی ، زندگی مشترکشو در عین نارضایتی ، رها نمیکنه و میخواد شما رو در کنار همون زندگی آشفته داشته باشه ، شک نکنین که شما صرفا یک مسکن برای هنگام دردش هستین. شک نکنین که دیر یا زود به خاطر انقضای تاریخ مصرف تون یا معالجه درد ، به سطل زباله خواهید افتاد.

خودتونو فریب ندید. هی! به من نگاه کنین. بیدار بشین. همین الان تصمیم بگیرین تا پیدا شدن یک همدل همراه مجرد ، صبر کنین و تنهایی تونو قدر بدونین و فریب چرب زبانی ها رو نخورین و بیخود و بیجهت با شخصیت و غرور و احساس و سلامتی خودتون و زنی شبیه خودتون بازی نکنین. از صراحتم و تلخی پستم ، معذرت نمیخوام. باید مینوشتم.



نظرات 23 + ارسال نظر
رها آفرینش سه‌شنبه 3 شهریور 1394 ساعت 07:53 ب.ظ http://rahadargandomzar.blogsky.com/

زیتون جان قالب جدیدت مبارک خیلی شاده ولی این پست ...
همه ی حرفهات رو قبول دارم دوستم...زنها بخاطر خودشون هم شده نباید اینکار رو بکنن...انقدر همه گیر شده این جریان که حتی فکر کردن بهش هم حال آدم رو بد میکنه...خدا به همه ی زندگیها رحم کنه واقعا!

مرسی رهاجون. خوشحالم پسندیدی

اپیدمی چندشی شده... خودمون باید رحم کنیم. خودمون فقط.

سحر الف سه‌شنبه 3 شهریور 1394 ساعت 08:16 ب.ظ

مشکل اینه که هیچ کس به این فکر نمیکنه که ممکنه سر خودشم بیاد

اگه رعایت اخلاق و انصاف بخاطر ترس باشه هیچ ارزشی نداره سحر. هیچی حقیقتا.

nima s سه‌شنبه 3 شهریور 1394 ساعت 10:17 ب.ظ

ذهنتون خیلی درگیره ها :)
میدونید این همه قضیه میبینم و میشنوم درست عین چیزایی که الان نوشتید
یا مثلا پسرانی که اینقدر راحت دختری رو فریب دادن و ازش سوئ استفاده کردن
ولی بازم میبینم این قضایا نه تنها درس عبرت نشده بلکه روز به روز بیشترم شده
به نظرتون دلیلش چیه؟

بی وجدانی! همین.

Amer سه‌شنبه 3 شهریور 1394 ساعت 11:48 ب.ظ

خیلی خوب نوشتین :)

خیلی از حرفام یادم رفت. عصبی بودم. مرسی که خوندی.

ارغوان چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 12:47 ق.ظ

عالی بود زیتون جان
اکثر مشکلات خانمها رو خودشون درست می کنند........

مرسی ارغوان.
بیشتر اوقات ، از ماست که بر ماست...

یک خاک بر سر چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 08:27 ق.ظ

من یکی از همون زنهای بدبختی هستم که اون مزخرفات را از زبون یک مرد متاهل باور کردم خاک برسرم شما درست میگید پشیمونم

همین حالا ماهی رو از آب بگیر. همین لحظه. فردا دیره. بیا بیرون از این حقارت. میتونی. میتونی.

مگهان چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 06:01 ب.ظ

نوشتم و پاک شد ...
نوشته بودم یه همچین پستی رو می خواستم تو وبلاگم بذارم . می خواستم خواهش کنم با تمام وجود که اگه تو چنین شرایطی هستین خودتون رو کنار بکشین ... :( متاسفانه ما این روزا کمتر فکر می کنیم زیتون ...خیلی کمتر از چیزی که باید ...

خیلی وقتها اصصصصلا فکر نمی کنیم مگ....

زهرا فرفری پنج‌شنبه 5 شهریور 1394 ساعت 02:00 ق.ظ

سلام،
چقدر کامل نوشتی..
یکی از دغدغه های این روزای من و یکی از علامت سوالهای بزرگی که دارم همین موضوعه.
خودآزار رو خوب اومدی.
خیلیا بدبختیا و کمبوداشون رو بهونه خوبی میدونن برا پناه بردن به روابط اینجوری...
طرف اولین بچه عمرش توو راهه و به یکی دیگه پیشنهاد میده، عجیبه که خیلیا انتقام بدبختیشون رو اینجوری از یکی دیگه میگیرن..
تعهد خیلی کلمه غریبیه این روزا..

سلام.
نه کامل نیس. عصبی بودم. خیلی از حرفام یادم رفت...
کاش بچه دنیا اوردن به این راحتی نبود...

دختر بنفش پنج‌شنبه 5 شهریور 1394 ساعت 11:31 ق.ظ http://marlad.blogfa.com/

چقد خوب نوشته بودی.واقعا بعضیا حال بهم زنن.امیدوارم که هرچه زودتر متوجه بشن .اینروزا با هرکی روبرو میشی میگه طلاق عاطفی گرفتم و از زندگیم ناراضیم .ت.روخدا وارد زندگی کسی نشین .گول نخورین.

خوش اومدی مارال :*
مرسی که خوندی

آیدا (چپ دست) پنج‌شنبه 5 شهریور 1394 ساعت 01:12 ب.ظ http://chapdast98.blogsky.com/

چرا یهو بی معرفتی انقدر زیاد شد ؟؟!!

دونه برف جمعه 6 شهریور 1394 ساعت 10:18 ب.ظ http://cockpit.blogsky.com

این زنها تو زندگی زنی که واردش میشن آتیشی به پا می کنن که هیچ وقت خاموش نمیشه. با هیچی خاموش نمیشه. با هیچی ...
این زنها جواب این زندگی ویران شده رو چجوری میخان بدن؟ چجوری؟
جواب اون بچه ای که هر روز بخاطر دعوای پدر و مادرش به پهنای صورت اشک میریزه رو چی؟ جواب آسیب هایی که تو اوج بچگی به خاطر دعوای روزانه پدر و مادرش می بینه؟ تا حالا به اینا فک کردن...

به خاطر مشکلات خودمون دیگران رو قربانی نکنیم، اگر ذره ای انسانیم...

یادمان باشد اگر خاطرمان تنها شد
طلب عشق ز هر بی سر و پایی نکنیم...

مریم شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 05:49 ب.ظ http://40years.blogsky.com

یکسری از این خانوم ها واقعا دچار شخصیت متزلزل و ضعیفی هستند ، شجاع نیستند و قدرت اراده ی محکمی ندارن ، همین جا دوباره عرض می کنم عده ای !
و برای بعضی فقط گذارن أمور زندگی از بعد مادی مهم هست ولاغیر .
و بدترین دسته که فراگیرتر شده اخیراً ، براشون یه بازی ست ، یه بازی که اولش شیرین و شیطونیه ولی بعد خودشونو تو تاری که تنیدن گیر می کنن .
ولی در هر صورت یک کار ناجوانمردانه درمان موقت دردهاست برای هر دو طرف !

با همه حرفات موافقم و متاسف.
دسته بندی های دیگه هم هست ولی همونطور که گفتی درهرصورت ناجوانمردانه س.

پویا یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 01:15 ق.ظ

خیلی بستگی به رسم و رسوم مردم داره .
بیشتر مسلمانهائی که چند همسری را قبول دارند هیچ مشکلی با اینکار ندارند مثل اعراب . همین طور سایر ملل غیر مسلمان برای رابطه با هر کسی آزادند .
کلا ازدواج نباید در عمل باعث سلب آزادی های طرفین بشه .
این فقط بعضی از مردم هستند که اینجورین و فکر میکنند همسرشان بنده زر خرید است . هیچکس نمیتواند یک مرد را مجبور کند فقط با یک زن که با او خوشحال نیست همه عمر زندگی کند .
از طرف دیگه کلا این رفتار در اکثر موارد از بی توجهی زن به شوهرش سرچشمه میگیره که باعث میشه زن دیگری وارد زندگی اش بشه و البته نباید خیلی حاد برخورد کرد زیرا به مرور زمان خود بخود اصلاح میشود .

خوبی انوش خان؟

اولا که کااااملا واضح و مبرهنه که من دارم در مورد جامعه ایرانی صحبت میکنم و نه اعراب. دلیلی نداره اگه عربها با سر رفتن تو چاه ، ما هم مقلدانه دنبالشون بریم. هر چند که فعلا ما ته چاهیم و اونها آقای جهان شدند البته به مدد پول حجاج کم عقل ایرانی در کنار پول نفت خودشون و سیاستهای حاکم هاشون.
دوم اینکه در فرهنگ سایر ملل غیر مسلمان هم "خیانت" تعریف و مختصات خودشو داره و اونطور که گفتی "برای رابطه با هرکسی" آزاد نیستن و ضمانت اجرای قوانین مدون و بعضا نانوشته در اون ملل غیرمسلمان ، اتفاقا بسیاااار جدی تر از ما به اصطلاح مسلمانها هستش. لابد نمیخوای واسه من از جم و فارسی وان و شبه شبکه های چیپ دیگه مستند بیاری.
سوم اینکه محض اطلاع شما ، جامعه انسانی و جامعه وحوش یک تفاوتهایی باهم داره از جمله یک آیتم بسیار مهم به نام تعهد و وفاداری که بین انسانهای با وجدان و با اخلاق رعایت میشه و بین جانوران انسان نما جایگاهی نداره. ازدواج یعنی تعهد و تعهد برخی آزادیهای بی حد رو محصور و محدود میکنه و این اصلا بد نیست.
اگر مرد یا زنی با همسرش خوشحال نیست میتونه ازش جدا بشه. بزدلی چرا؟؟؟ خیانت چرا؟؟؟ کی گفته همه عمرت کنار کسی باش که به هر دلیلی به اشتباه کنارش قرار گرفتی؟؟؟
ما به زن ستیزی شما عادت داریم جناب. این رفتار شما کلا ریشه در دیدگاه شما و تجربیات شما داره. خوش باشی!

پویا یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 06:01 ب.ظ

با تشکر من پویا هستم و مهمتر اینکه زن ستیز نیستم
شما از بعضی خانمها انتقاد فرموده بودید و من از آنها دفاع کردم
چون هیچوقت نمیتوان اینگونه بانوان را از کارشان منصرف کرد و این خصلت جزئی از وجود و ناخودآگاه بسیاری از بانوان محترم است که خیلی مورد توجه و علاقه آقایان High Class میباشد .

دیگه چه خبر انوش؟

رفتار اون دسته از خانمها اصصصصصلا به هیچ لحاظی قابل دفاع نیست و اون دسته از خانمها اصصصصصصلا محترم نیستن بلکه موجودات ابلهی هستن که خیلی مورد توجه و علاقه آقایان پست فطرت شکارچی میباشند.

کــــاکتوس صــــورتی یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 08:51 ب.ظ http://kaktoos-name.blogfa.com

...

nima s یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 10:00 ب.ظ

!High class
:))))))))

: دیییییییییییییییییییییییییییی

شهرزاد دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 11:20 ق.ظ

یه چیزی بگم زیتون جان؟ خیلی از زن ها هم هستن که متاسفانه دقیقا این مسائل رو میدونن و این کارارو انجام میدن. ینی حالا یا واسه پول یا لذت یا سادیسم یا هرچی... اتفاقا خوبم میدونن که طرف خانواده داره و خانواده شو حتی دوست داره و پا توی این پروژه خستگی ناپذیر میگذارن! این مساله بنظرم فراتره این صحبتا و یک بیماری روحی روانیه!!!!! یه ضرب المثل داریم که میگه کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده....

شهرزاد اصلا انگیزه و دلیلش هر چی که میخواد باشه. اگه بشینیم طبقه بندی کنیم پرونده ها میشه ساخت ازش. اما نهایتا نتیجه همونه که گفتم: اون زنها احمقند و اون مردها هوسران یا بزدل.

مگهان دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 05:21 ب.ظ

من بچه ی دو تا از حجاج کم عقل ایرانیم زیتون ........ دوس نداشتم بگم . اما اونقدر دوستت دارم که نشد نگم ... دلم گرفت . کاش نخونده بودم .

همین .

تو عزیز منی. اینجوری نگو ناراحت میشم
مهم استقلال رای خودته. مهم باورهای خودته. نسل ما خیلی اشتباهاتشو از روی پدرو مادرش کپی کرد. نسل شما محکم تر و مطمئن تره. بخند مگ

مگهان دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 08:50 ب.ظ

متاسفانه منم هم عقیده م با خونواده م ...

ای کاش چنین واژه ای به کار نمی بردی زیتون عزیز ... ای کاش :)

چرا متاسفانه؟ اگه میتونی از عقیده ت دفاع کنی نباید متاسف باشی مگ.

ای کاش ظرفیتتو حسابی ببری بالا مگی. هیچوقت نگو کاش فلانی رو نمیدیدم. کاش فلان حرفو نمی شنیدم. همیشه این قدرتو داشته باش که حرفای خلاف باورتو بشنوی و بتونی از کنارش بگذری. تو زندگی موقعیتهای زیادی پیش میاد که خارج از تحمل ماست و بخاطر ارامش مون و انرژی و اعصاب مون باید و باید که اونها رو ترک کنیم. اگه نمیتونیم باهاشون بسازیم و نسبت بهشون کمتر واکنش نشون بدیم بخاطر خودمون که عزیزتر از همه عزیزان مون هستیم باید اونها رو ترک کنیم. پس مگی خوشگلم یا ظرفیتتو بالا ببر و تحمل تو بیشتر کن و یا قید منو بزن اگه باعث آزارت هستم

مگهان دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 08:52 ب.ظ

من به حج عمره هیچ اعتقادی ندارم ، ولی ولی ...
حج تمتع بحثش جداست.
من هرگز دوست نداشتم واژه ی بی عقل رو از زبون شما بشنوم ...از هر کسی انتظار داشتم از شما نه ...
کاش به اعتقادات هرچند غلط هم احترام بیشتری بذاریم زیتون...شاید دلی بشکنه
من که نه... من سنگ شدم بس که شنیدم ؛)

بی عقل نه. گفتم کم عقل!
بی عقل کسی هست که کلا عقل نداره. خیلی راهش مشخصه. هیچ تکلیفی نداره. کم عقل به شدت خطرناک تره. عقل داره ولی درست ازش استفاده نمیکنه. کم کاری میکنه.
مگی من نمیتونم تو لفافه صحبت کنم. همیشه صریح بودم. از این به بعد هم صریح هستم. نمیتونم جلوی اعتقادات غلط ، دولا راست بشم و بهشون حرمت بذارم. اعتقاد غلط ، قابل احترام نیست. از بس همدیگه رو نقد نکردیم و ساکت موندیم مرتب درجا زدیم و همه ازمون جلو افتادن.
از نظر من هیچ تفاوتی بین عمره و تمتع نیست.
مگی
کعبه ، آن سنگ نشان است که ره ، گم نشود. همین!
من سااااالها با خانواده م به موازات هم راه اومدیم. الان که یادم میاد از خودم شرم میکنم. الان وقتی حرفی میشه ، دقایق طولانی با مامانم بحث میکنم. نه نه نه... دیگه هرگز خودمو گول نمیزنم. هرگز...
مگی عزیزم
من هم روزگاری "کم عقل" بودم. مستندش؟ من یکبار رفتم عمره...

... گفت شیطان که مرا طایفه ام سنگ زدند
حج امسال ، مسلمان برسانید به ما...

با همه این حرفها
اگه روزی بهم بگی ده بار عمره رفتی و ده بار تمتع و بازم قصد داری بری ، من بازم دوستت خواهم داشت. زنده باد مخالف من.

خیلی حرف دارم برات ولی الان وقتشو ندارم. شاید روز دیگه

اسمان شنبه 14 شهریور 1394 ساعت 11:05 ق.ظ

رحمت بر شیری که خوردی

حرفاتونو باید با اب طلا نوشت رو بیلبرد هر شهر نصب کرد

دورد درود برشما وه هر کسی که حرف حق میزنه

از لطفت ممنونم اسمان.
مرسی که خوندی

مگهان شنبه 14 شهریور 1394 ساعت 09:03 ب.ظ

من بحث نمی کنم .
اهل بحث کردن نیستم . من اصلا نه مومنم و نه هیچ ...
فقط تمام حرفم اینه واژه ی کم عقل واژه ی زیبایی نیست :)
درباره ی خودت هم نگو زیتون عزیز ...
من اصلا دنبال راه غلط و درست نیستم اینجا
و اون پست هم فقط فقط ناراحتیم از خوندن واژه های توهین آمیز بود و هیچ دفاعی نبود .
داییم به شدت مخالف مکه رفتن خانواده م بود. نزدیک ترین دوستمه همین داییم
ولی قطعا اگه به خانواده م بگه عقل ندارن و کم عقلن دلم می شکنه. حتی اگه فک کنم تصمیمشون درست نبوده برای رفتن :)
همین ... در ضمن ...مطمین باش چون دوستت داشتم گفتم و اگه کس دیگه ای بود اصلا ابداااا حرفی ازش نمی زدم . آدم از عزیزاش انتظاراتی رو نداره. همین :-*
هنوزم میگم من فقط انتظار احترام دارم از دوستام ...
من هم صریحم وگرنه اینا رو نمی گفتم .

:***

زن عاشق سه‌شنبه 3 آذر 1394 ساعت 06:14 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد