روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد
روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد



1. گفته بودم در منزل دوستم به یک کلاس خانگی دعوت شدم. دیروز عصر تا شب در جمع دوستان جدید بودم. دوطبقه بالاتر از خونه دوستم در منزل یک دانشمند جوان. با این دانشمند جوان در یکی از گروههای ارزشمند تلگرام به صورت مجازی آشنا شده بودم و بسیار مشتاق بودم که ایشونو از نزدیک ببینم و باهاش صحبت کنم. دیروز توفیق حاصل شد. با یک بسته شکلات به کلاس رفتم و حظ بردم از حجم اونهمه سوادی که دانشمند جوان با مناعت طبع و متانت و وقار و گشاده دستی و بدون کمترین بخل و خساست با ما شریک شد. در پایان کلاس از من پرسید: جلسه ما رو چطور دیدید؟ گفتم: یاد گرفتم. و همین دوکلمه کافی بود :)

مجددا دعوت شدم برای حضور در ادامه بحث. چه خوب :)


2. بنده به عنوان یک وکیل آگاه و دلسوز و مسئول و متعهد این مملکت در این لحظه به شددددت احساس وظیفه میکنم که امت شهیدپرور همیشه در صحنه رو به یک نکته بسیار مهم متذکر بشم: عزیزان دلم! ماه رمضان ، ماه حرام نیست. نگران تغلیظ دیه نباشین. بزنین همدیگه رو له و په کنین. دیه در این ماه ، فقط و فقققط 165 میلیون تومن ناقابله. ماههای حرام عبارتند از رجب و محرم و ذی القعده و ذی الحجه. اوکی؟ :/


3. دوره اول کارگاه "ریشه سالم" امروز صبح تموم شد. چه لذتی داره وقتی میبینم شرکت کننده ها ، مصرانه متقاضی ثبت نام دوره دوم هستن :)

ناگفته نمونه که بعد از جلسه اول ، سه نفر دیگه نیومدن. امروز شنیدم بعد از جلسه اول یکی از خانمها تا شب حالش بد بوده و بعد هم کارش به سرم و دارو کشیده!!! یعنی اینجور مردمی هستیم ما!!! حتی طاقت شنیدن هم نداریم...



4. من از آن روز که در بند توام ، آزادم / پادشاهم که به دست تو ، اسیر افتادم / همه غم های جهان ، هیچ اثر می نکند / در من از بس که به دیدار عزیزت ، شادم... /  من که در هیچ مقامی نزدم خیمه‌ ی انس / پیش تو ، رخت بیفکندم و دل بنهادم / دانی از دولت وصلت چه طلب دارم؟ هیچ! / یاد تو ، مصلحت خویش ببرد از یادم / به وفای تو کز آن روز که دلبند منی / دل نبستم به وفای کس و در نگشادم / تا خیال قد و بالای تو ، در فکر من است / گر خلایق ، همه سروند ، چو سرو آزادم...













نظرات 11 + ارسال نظر
Amer چهارشنبه 3 تیر 1394 ساعت 08:10 ب.ظ http://8m8a8.blogsky.com

1- چه خوب :)

2- اوکی :(

4- دانی از دولت وصلت چه طلب دارم؟ هیچ!
یاد تو، مصلحت خویش ببرد از یادم...

1. جات سبز :)

رها آفرینش چهارشنبه 3 تیر 1394 ساعت 10:06 ب.ظ http://rahadargandomzar.blogsky.com/

چه خوب شد گفتی زیتون جان،برم توی این ماه عزیز یه چند نفر رو ناکار کنم



والا. هی هرجا رو میخونم میبینم ملت به هم هشدار میدن که نزنی زبون روزه یکیو ناکار کنی. دیه دوبرابره چون ماه حرامه! حالا تو ماه حرامم دیه اصن دوبرابر نمیشه ها. میدونستی؟ فقط تغلیظ میشه. یک سوم اضافه میشه بهش.

عمو پنج‌شنبه 4 تیر 1394 ساعت 12:24 ق.ظ

بعضی آدمها نعمتند
نعمت های اطرافتان زیاد

ممنونم. همچنین برای شما که البته خودتون هم نعمتید

مریم جمعه 5 تیر 1394 ساعت 10:02 ق.ظ http://marmaraneh.blog sky.com

زیتون جونم، برات امکان داره در مورد گروه ها و کارگاهها تون کمی بیشتر توضیح بدی؟ وقتی ازشون مینویسی خیلی قلقلک میشم.

عزیزمی

کارگاه خوانش قانون ، همونطور که از اسمش مشخصه ، روخوانی قانون مدنی هستش و توضیح و تشریح مواد به زبان ساده. بحث پیرامون هر ماده و مسائل مبتلا به در جامعه. سئوال و جواب و نقد مواد. این کارگاه بدون شرط سنی و تحصیلی هست و مختلطه.

کارگاه ریشه سالم ، ویژه خانمهاست. تدریس خودباوری و تفهیم اونچه که دونستنش ضرورته. تمرین دموکراسی و شنیدن آرای مخالف. شیوه زندگی انسانی.

کارگاه نقد فیلم هم که اسمش گویاست.

کارگاه ذره بین ، موضوعش هرهفته در اتاق فکر مشخص و اعلام میشه. تبادل نظر درباره مسائل اجتماعی و سیاسی و بایدها و نبایدها.

asmani جمعه 5 تیر 1394 ساعت 06:59 ب.ظ http://asmani1111.blogsky.com/

سلام بانو بازم من اومدم
این بازم اومدم از این باب بود که اسکاتلندی های عزیز همانطور که اطلاع دارید به خساست در جهان مشهورند و در این باب لطیفه های بسیاری تعریف شده منجمله که جناب اسکاتلندی از یک مغازه پوشاک خریدی میکند و بعد از چند سال دوباره به همان مغازه میرود و میگوید بازم اومدم اهوم منم بازم اومدم
خب یکم جدی تر باشیم بریم سر شماره های عزیز
1- ما که حسرت این کلاس ها و کارگاهای شما رو میخوریم کاش یک کارگاه مجازی راه می انداختیم دست ما کوتاه و خرما بر نخیل
2- بله محرم الحرام و رمضان المبارک به گمانم گرسنگی فشار آورده ولی خدایی محرم با اون همه بخور بخور حق نبود حرام باشه
3-هعی کارگاه
4-به سخن راست نیاید که چه شیرین سخنی

وین عجبتر که تو شیرینی و من فرهادم

دستگاهی نه که در پای تو ریزم چون خاک

حاصل آنست که چون طبل تهی پربادم
موفق باشی بانو

سلام آقاااا

اسکاتلندیه روووو

1. خیلی از دوستان پیشنهاد دادن ولی واقعا فرصتش نیس

2. رجب هم مبارکه مث رمضان ، ولی حرامه


تندرست و شاد باشی پدر دخترک

دل آرام شنبه 6 تیر 1394 ساعت 07:54 ب.ظ http://delaram.mihanblog.com

زیتون جان در مورد بند دوم .. دم شوما گرم
این روزها خیلی شدید دوست دارم یک نفر رو له و لورده کنم... شدیددد


در مورد ریشه سالم اطلاعات چندانی ندارم


بند آخر شعر رو .. عالی


و اما از اون همکار تغس و بدجنس چه خبر ؟

برو جلووووو... خودم پشتتم

تو کامنتهای همین پست واسه مریم جون در مورد کارگاهها مختصرا توضیح دادم

کدوم همکار بدجنس؟ زیادن والا

لی لی یت یکشنبه 7 تیر 1394 ساعت 08:45 ب.ظ

امید که نظرات باز نباش !

سلام خانوووووووم
خبر میدادین گلاب پاشی کنم . شمع روشن کنم. چه خوشحال شدم اسم قشنگتونو دیدم

مریم یکشنبه 7 تیر 1394 ساعت 09:21 ب.ظ http://marmaraneh.blog sky.com

ممنون از توضیحت، اما قلقلکه الان شدیدتر شد،‌بسیاااااااار دلمان خواست این کارگاههای شما را، آیا شعبه آموزشی کرج ندارین؟آیا وبلاگ آموزشی ندارین؟آیا اینطرفها نمیذآیین و کارگاه بزارین ،؟



متاسفانه پاسخ همه سئوالاتت منفیه

وروجک دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 11:05 ق.ظ

سلام
کارگاه خوانش قانون نظرمو جلب کرده.میشه زمان و مکانشو اعلام کنی؟

سلام.
خوانش قانون تا بعد از ماه رمضان برگزار نمیشه. دوره اول تموم شد. دوره دوم اطلاع رسانی خواهد شد.

شهرزاد دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 12:31 ب.ظ

من همینجا اعتراف میکنم تا همین امروز فکر میکردم رمضان ماهه حرامه

وبتو بستی دکتر؟

مگهان جمعه 12 تیر 1394 ساعت 12:51 ب.ظ http://Meghan.blogsky.com

من اعتراض دارم :| من ماه رمضون پیش می خواستم کسی رو به قتل برسونم:| نمی دونستم ماه حروم نیست که...

میشه دکمه ی بک تو لست یر رو بزنیم و من برم ناکارش کنم :دی ؟

+ کارگاهاتون مستدام

اعتراض وارد نیست. میتونی قضاشو تو همین روزهای باقی مونده بجا بیاری

+ عزتت مستدام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد