روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد
روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد


1. دیشب ، خواب زینال بندری رو دیدم. لب دریا ایستاده بودیم و حرف میزدیم. نمیدونم چی میگفتیم. فقط یادمه من خیلی شگفت زده بودم و زینال خیلی خوشحال بود! یه جاییش دیگه حرف نمیزدیم. فقط  دریا رو نگاه میکردیم. بعدشم خیلی آروم از خواب بیدار شدم :)


2. فردا صبح تا عصر با دوستان همدوره دانشگاه میریم باغ. صبحونه و ناهار و عصرونه و استخر پارتی :)

چقدر وجود رفقای یک دل و یکرنگ ، تو زندگی پر استرس و پر دغدغه این روزها مهم و قابل سپاس و غنیمته :)


3. تو کارگاه امروز صبح ، اتفاق جالبی افتاد.

همینطور که من بحثو ارائه میدادم ، از خانمها خواستم مشارکت کنن و اگه مصداق عملی و تجربه شخصی داشتن برای جمع تعریف کنن.

خانم بسیار شجاعی اون تابوی سنگین "وای اگه بگم ، بقیه چه فکری میکنن" رو شکست و از یک مسئله خصوصی زندگیش و اینکه با چه روشی با اون مسئله مقابله کرده ، به وضوح صحبت کرد. انقدر حرفاش تاثیرگذار بود که یکی دیگه از خانمها دقایقی گریه کرد و کلا همه منقلب شدند. خوب بود. خوشم اومد :)


4. امشب ، کارگاه خوانش قانون :)


5. کاملا بر این باورم که دین یک مسئله درونی شخصیه. کوچکترین ارتباطی به من نداره که از اطرافیانم چه کسی نماز میخونه یا نمیخونه. چه کسی روزه میگیره یا نمیگیره. چه کسی اعتقاداتش موازی منه یا با عقاید من در تعارض و تضاده. در جایگاه امر به معروف و نهی از منکر هم نیستم.

مدتهاست که دارم آموزه های خانوادگی ارثی رو با نگاه نقادانه بررسی میکنم. بهرحال... ماه رمضان در پیشه. از محاسن و معایب روزه که بگذریم ، من شخصا اون روح قوی رو که میتونه تایم نگهداره و بر وسوسه های سمعی و بصری و شکمی و... غلبه کنه بسیار دوست میدارم.

الان که فکر میکنم میبینم هیچ ضرورتی نداره صرفا یکماه نمادین و سمبلیک این آیین پرهیز رو رعایت کنم. میتونم در تمام سال روزه دار باشم. اصلا بنظرم ، فلسفه این تکرار و تمرین همین بوده که رعایتها و پابندی ها و نظم ها ، ملکه ذهن بشن. آقا حالا شما سی روز پدر خودت و خانواده رو بسوزون که دستور دینی رو عمل کنی. وقتی روز بعد از عیدفطر دوباره همون چشم چران دهن لق شکمباره میشی بنظر خودت اون سی روز چه حسنی برات داشته؟ بماند که برخی تو همون سی روز هم شکمبارگی رو به نحو احسن بجا میارن قربتا الی الله. بالاغیرتا بیا و نه خودتو آزار بده و نه بقیه رو.

از روزه داران واقعی هم میخوام که انرژی های مثبت شونو بفرستن سمت ما لطفا :)

و دیگه اینکه رمضان بدون "ربنا" ناقصه :(


6. باور مکن که من دست از دامنت بدارم / شمشیر ، نگسلاند پیوند مهربانان / چشم از تو برنگیرم ، ورمیکشد رقیبم / مشتاق گل بسازد با خوی باغبانان...




نظرات 6 + ارسال نظر
Amer چهارشنبه 27 خرداد 1394 ساعت 08:37 ب.ظ http://8m8a8.blogsky.com

1- راستش بانو، بنده خواستم با آقا/خانم زینال بندری آشنا بشم! تو وبتون سرچ کردم چیزی یافت نشد بغیر همین پست...:/

2- انشاءالله همیشه به شادی و تندرستی

5- خیلی وقته از روزه دور بودم... یا شایدم هیچوقت به اون معنای واقعی نگرفتم... امسال میخوام امتحان کنم:)

6- روشن روان عاشق از تیره شب ننالد ~ داند که روز گردد روزی شب شبانان...

1. زینال بندری رو با توجه به سنت ، طبیعیه که نشناسی

از اینجا میتونی زینالو ببینی:
https://fa.wikipedia.org/wiki/تاراج_(فیلم)

5. امیدوارم روزه دار واقعی باشی. باشیم. همه سال.

6. به به... مرسی از همراهیت

nima s چهارشنبه 27 خرداد 1394 ساعت 10:17 ب.ظ

.منم دیشب خواب یه نفرو دیدم اصلا دوست نداشتم از خواب بیدار بشم
کاش با همون رویا تا ابد میخوابیدم :|
2.امید وارم خوش بگذره
3.شجاعتش قابل تحسینه ولی متاسفانه اکثر افراد جامعه ما شعور بخورد با چنین رفتاریو ندارند کافیه یکم ازدسته اون فرد ناراحت بشند تا اون مسئله رو مثل پکت بکویند سره اون فرد یا تو یه جمع بشینند واسه ادم هزار تا حرف حدیث درست کنند :|
4. میشه یکم در باره این کارگاه ( زمانش و مباحث مورد گفت گو )برام تو پی وی توضیح بدید شاید بدردم بخوره و بتونم بیام :)
5.کاملا باهاتون موافقم مخصوصا این جمله:اصلا بنظرم ، فلسفه این تکرار و تمرین همین بوده که رعایتها و پابندی ها و نظم ها ، ملکه ذهن بشن.
چهار خط اخر: به این طور ادما میگن منافق دلشون با عملشون یکی نیست :| دو رو هستند حالم ازشون بهم میخوره
اینا همونایین که اکثر افراد اینارو مثال میزنند و میگند ببین ایناییند که روزه میگیرند نماز میخونند
اینا باعث میشن ملت از دین زده بشند :|
6. زیبا بود

3. آره. اینم یکی از موارد آسیبهای صداقت تو مملکت ماست.

4. "ریشه سالم" اختصاصا برای خانمهاست.
دوره اول "خوانش قانون" ، چهارشنبه شب تموم شد. دوره دومش بعد از ماه رمضان شروع میشه.

5. دین گریزی و دین ستیزی علل متعددی داره. یکیش همینه که گفتی

مریم پنج‌شنبه 28 خرداد 1394 ساعت 11:57 ق.ظ http://marmaraneh.blog sky.com

دورهمی با دوستان خوش بگذره، منکه انشالا تصویری تو اینستا میبینمت.
تمرین شجاعت خیلی خوبه، امیدوارم به مرور و با گذشت زمان توی کارگاهت از این موارد شجاعانه زیاد ببینی.
راستی برای پست قبلی، برای اون نوشته های قرمز ممنون.

مرسی مریم جانم. امیدوارم به خودتم همیشه خوشی و آرامش بگذره.


عمو جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 10:02 ق.ظ

درود و خدا قوت
جدا بدون شجریان و ربنا رمضان یه چیزی کم داره

درود و امنیت بر شما

اصلا هم از گوشی فایده نداره. باید از تی وی بپیچه تو خونه... :(

بهامین جمعه 12 تیر 1394 ساعت 03:26 ب.ظ http://notbookman.blogsky.com/

سلام
از وب
اسمونی باهاتون اشنا شدم من دانشجوی حقوق خصوصی ام وایشون گفتن شنا وکیل هستین
خوشحال میشم به دفتر یادداشتم سر بزنید

سلام بهامین.
خوش اومدی.
حتما بهت سر میزنم. اولین فرصت

زن عاشق سه‌شنبه 3 آذر 1394 ساعت 06:46 ب.ظ

1:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد