روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد
روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد

رفت آن سوار ، کولی! با خود تو را نبرده
شب مانده است و عاشق ، تاریکی فشرده
کولی! کنار آتش ، رقص شبانه ات کو؟
شادی چرا رمیده؟ آتش چرا فسرده؟
رفت آنکه پیش پایش ، دریا ستاره کردی
چشمان مهربانش ، یک قطره ناسترده
می رفت و گرد راهش ، از دود آه ، تیره
نیلو فرانه در باد ، پیچیده ، تاب خورده
سودای همرهی را گیسو به باد دادی

رفت آن سوار و با خود ، یک تار مو نبرده...


1. اصل شعر از بانو سیمین بهبهانی با صدای همایون شجریان با اندکی تصرف.

2. سودای همرهی را گیسو به باد دادم...گیسو به باد دادم...



نظرات 6 + ارسال نظر
شهرزاد پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 ساعت 05:09 ق.ظ http://fartooclose.blogsky.com/

چه شعر قشنگیه زیتون جان!
شب مانده است و عاشق، تاریکی فشرده...

سلام شهرزاد نازنین عزیزم :*
خوبی؟
چقدر نیستی :(

شعر فوق العاده س... صدا فوق العاده س...

اسماعیل رضوی پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 ساعت 08:17 ب.ظ

سلام
اول ماه مبارک رمضان رحمت وآخر آن مغفرت هست .پروردگار بلند مرتبه گناهان را همچون برگهای پاییز از تن خزانزده ما میریزد.این آدمها هستن که براحتی دیگران را نمیبخشندافطار فامبل عیال به منزل دعوتند.من و همسرم از صبح در تکاپوی این مهمانی . احساسی که دارم با این ترانه زیبای سیمین و صدای محزون وزیبای همایون حالم را غریب کرده نیلفرانه در باد ،پیچیده ،تاب خورده .تبریک به این انتخاب.سودای همرهی را گیسو به باد دادی.رفت آن سوار وبا خود،یک تار مو نبرده.
بانو تیر ماه !! نوشتن لایحه که شما را به چالش میاندازد که چگونه بتوانی حقی را ادا کنی گاهی سختر از آن نیست که احساسی را داشته باشی و نتوانی ادا و بیان بکنی و میرود در صندوقخانه حرفهای نگو.میرفت وگردراهش،ازدود آه، تیره.
فصل مشترک همه ما عشقی است که در سینه ماست .خداوندا ما به پاس این محبت شکرگزار توهستیم .دوستان مارا هرجا که هستند پیوند صمیمی و مهر افزای آنها را از ما نبر .آنها را سلامت بدار.

سلام جناب رضوی.
امیدوارم همیشه حالتون خوش باشه و اگه حس غریبی سراغتون میاد با هنر و شعر و موسیقی که اهلش و اهلش (به هردومعنا) هستین به زیبایی مدیریتش کنین که به روحیه تون غالب نشه.
مهمونی خوش گذشت؟ ما هم دیشب یک افطاری صدنفره بسیار عالی داشتیم. جای شما سبز.
آآآآآآآآآآآآآآآآخ که بسیار سخت است... بسیار سخت... حرفی که مخاطب ندارد. که نمی دانی به که بگویی. که نمیدانی چطور بگویی.
به قول دکتر شریعتی: سرمایه هرکس به اندازه حرفهایی است که برای نگفتن دارد.
و من از این باب ، سرمایه هنگفتی دارم!

خداوند شما را همیشه سلامت بدارد

اسماعیل رضوی شنبه 4 مرداد 1393 ساعت 03:23 ب.ظ

سلام
بانوی تیر ماه
خداوند توجه ویژه دارد زیاد نمیگذاره من تو لاک عیش مدام باشم دایم مثل نخود توی دیگ زود پز بالا و پایینم میکنه.امروز رفتم تالار وحدت حکم تقدیر ورزش و کارت هدیه بگیرم .حکم جدید انتقال به تتاتر شهر را دادن دستم .با 10 و15 تا کارگر سر و کله بزنم .اهل تئاتر را خیلی دوست دارم اما بیشتر از آن گل و گیاه را .تا حالا هیچ درخت قد بلندی را دیدی که به درخت قد کوتاهی به تحقبر نگاه کند و خودش را مقایسه کندو به آن بگوید تو چرا کوتاهی؟!!!!!!!
از توی روابط عمومی معاونت رفتم ته 8000متر فضای سبز تو اتاق کل وکثیف و میز حقیر و پنکه پیزوریو کل دستگاه پادشاهی من که به هیچ بارگاهی نمیدادم .خطی مینوشتم و کتابی میخوندم و حظی میبردم و کنارم2 باغبان زحمتکش بی ادعا که هر روز به این موجودات دوست داشتنی جان تازه ای میدادن گاهی هم میرفتم و بجای بدنسازی و ترد میل با دستگاه چمن زنی کار میکردم ماه مبارک 4 کیلو وزن کم کردم .
سودای همرهی را گیسو به باد داده....
عسی ان تکرهو شیئا هووا خیرلکم....
کولی کنار آتش ،رقص شبانه ات کو
امیرالمومنین میفرماید زندگی دو گونه است روزی بر له تو و روزی بر علیه تو.
پیشاپیش عید سعید فطر را تبریک میگم
خوش باشید

سلام آقاااا.
باز که از دست خدا گله دارین!
عجب دل پری. دل منم گرفت...

امیدوارم هرجا که هستین مفید واقع بشین مث همون گل و گیاها که هرجا باشن فضا رو عوض میکنن

جسارتا درستش اینه: روزی له تو و روزی علیه تو.

عید شما هم مبارک

دنیا یکشنبه 5 مرداد 1393 ساعت 09:17 ق.ظ

س ع د
چه شعر قشنگ و پر معناییه

سلام دنیاجون.

پرمعنا؟ کل معنا.

همه حرف دلم منه: سودای همرهی را گیسو به باد دادی...
پشیمون نیستم از گیسو به باد دادن. پشیمونیم مال چیز دیگه ایه...

اسماعیل رضوی یکشنبه 5 مرداد 1393 ساعت 02:13 ب.ظ

سلام
هوای تهران 42 درجه رسید. تنها زیتون برای دل خودش نمینویسد گاهی شاید برای همدلی هم بنویسیم.دکتر شریعتی در هبوط فصل آدمها و حرفها ،از این جنس حرفها زیاد مینویسد بدلیل اینکه نیازش را احساس میکنه.خدا شاهد است که از خدا گله ای ندارم الخیر فی ماوقع .من از هیچکس دل پری ندارم مطمئن باش!!!!!!!!!
اعوذباالله خاک عالم ،بانو این حرفا چیه ،این وصله ها به من نمی چسبه!!!!
با دلی پر بچه ای بیاور چون هلو.....اااه ببخشید شعر اشتباه شدددد.با دلی خونین لبی خندان بیاور همچو جام....نی گرت زخمی رسد آیی چو چنگ اندر خروش.
راستی اهل تئاتر هستید یا کنسرت یا باغبانی در هوای مفرح؟
بی ادبی کردم ببخشید.تعطیلات خوش بگذره

سلام.
خوبین؟
واااای از گرماااااااااااااااااااا.... تابستون بی سابقه ای شده واقعا

اما من دلم از خیلیا پره. از خیلیا

شما کودک درون تون سرزنده س. تبریک میگم بهتون

من اهل تاتر و شعر و موسیقی و کنسرت و داستان و فلسفه و حقوق و هلو و هرچیز خوب دیگه ای هستم

به شما بیشتر

شهرزاد دوشنبه 6 مرداد 1393 ساعت 04:02 ب.ظ http://fartooclose.blogsky.com/

سلام زیتون جونم
یه خورده کارام گره خورده :(
راستی عید شما پیشاپیش مبارک :*

سلام عزیزم.
چرا؟ چی شده؟ :(
عید خودتم مبارک :*
احیانا رمز نمیخوای؟ :دیییی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد