روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد
روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد


1. چند وقته میخوام اینو بنویسم یادم میره:


میدونستین که ماهی قزل آلای پرورشی تا روز آخری که میخواد به دست مصرف کننده برسه ، آنتی بیوتیک میخوره طفلک؟؟؟

میدونستین که وقتی شما اون ماهی رو میخرین و میبرین خونه که طبخش کنین ، تو بدنش دوز بالایی از آنتی بیوتیک وجود داره که شما اون دارو رو همراه گوشت ماهی میخورین؟؟؟

میدونستین که به این ترتیب ، شما حجم زیادی داروی بی جهت وارد سیستم خودتون میکنین و بدنتون به آنتی بیوتیک مقاوم میشه؟؟؟

خب منم نمیدونستم :(

الان فهمیدم که اگه قزل میخوام باید قزل وحشی یا همون سالمون (قزل رودخونه) بخرم.

سالم بودنش به تفاوت قیمت نه چندان زیادش می ارزه قطعا :)

 

2. شیطونه میگه این کامنت خصوصیا رو تایید کنم دور همی بخندیم :دی

بابا شهامتم خوب چیزیه والللللا. یه کم رو باشین. از چی و کی میترسین آخه؟؟؟ o-0


3. الان رفتم سایتهای سنگ و جواهر سر زدم. قیمتها کشیده پایین. اما من وسوسه نشدم. یه دور زدم و مصمم و با اراده اومدم بیرون :)))


4. سرگیجه دارم :(


5. فردا صبح ، پاتوق:)





نظرات 5 + ارسال نظر
شجاعی چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 08:30 ق.ظ

با عرض معذرت ولی مطلب شماره یکتون خیلی هم صحیح نیست!! ماهی قرل آلای پرورشی تا روز آخر پرورش آنتی بیوتیک نمیخوره بلکه در صورتی که بیماری داشته باشه و یا در یه دوره های محدود چند روزه به خاطر پیشگیری آنتی بیوتیک بهشون میدند.البته مصرف بی رویه دارو در بین پرورش دهندگان ماهی و طیور وجود داره ولی این مطلب در مورد پرورش طیور بیشتر صدق داره چون دوره پرورش اونها خیلی کوتاهتر و در حدود 40 تا 50 روزه ( دوره پرورش ماهی قزل آلا حداقل 6 ماهه ). ولی کلا" ماهیهای پرورشی اصلا" قابل مقایسه با ماهیهای دریایی نیستند و بهتره که بیشتر از ماهیهای دریایی استفاده بشه.البته اینو هم بگم که فقط قزل آلا ، ماهی پرورشی نیست بلکه یه سری از ماهیها که به ماهیهای گرمابی مشهورند مثل کپور و فیتوفاگ هم جزء پرورشی ها محسوب میشند.
و نکته خیلی مهم اینه که آنتی بیوتیکها در بدن طیور و ماهی بیشتر توی پوست و کبد(جگر) ذخیره میشن ، به همین دلیل باید سعی بشه که پوست و کبد مرغ و پوست ماهی رو مصرف نکنیم.
ببخشید که سرتون رو درد آوردم!

بیش از هزار در صد مطمئن بودم شما واسه این پست کامنت میذاری. تخصصیه دیگه :دی

ممنون. استفاده کردم. راستش حتما اطلاعات شما کامله اما اینا رو من از یکی همکاران شما که مهندس شیلاته شنیدم. من درباره قزل گفتم و اونم درباره قزل گفت وگرنه حتما که بقیه دام و طیور هم از این داروها میخورن.
خلاصه مرسی :)

کــــاکتوس صــــورتی چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 12:50 ب.ظ http://kaktoos-name.blogfa.com/

آخی ماهی ماهی :دی

خو تایید کن منم ببی نم :دیییییی

خوب نشدی هنو؟ :(

منم رمز :دی :x

دوز داری؟ :دی

:خبیث:

نه :(((

باعشه :*

ناصر جمعه 15 آذر 1392 ساعت 03:58 ب.ظ http://tahvie-matbo.blogfa.com/

ما کلا ماهی قزل آلا با ذائقمون نمی سازه. مرغ ماشینی هم نمی خوریم

ما کلا همه چی به معده مون میسازه فقط بعضی چیزا رو دوست نمی داریم :دی

hypetia دوشنبه 18 آذر 1392 ساعت 04:40 ب.ظ http://zoghali.blogsky.com

1) همون غزل سالمون که ظاهرش مثل غزل هست ولی گوشتش مثل سالمون و میگی ؟
3) افریییییییییین ... ولی من با مشکل خوردن نتونستم کنار بیام ، اصلا نمیتونم جلو خودم و بگیرم حتی وقتی دارم از سیری میمیرم !
4) :( ....

1. قزل سالمون همون قزل وحشیه که گوشتش صورتیه.
3. اضافه وزنم داری؟ خوش اشتها هستی یا دیل دیگه ای داره؟ مثلا تیرویید یا استرس؟
4. :"(

hypetia سه‌شنبه 19 آذر 1392 ساعت 06:12 ب.ظ http://zoghali.blogsky.com

1) اوهوم ، همون :)
3) نه اضاف وزن ندارم ، والا قبلا اینجوری نبودم ، از تابستون چند برابر قبل میخورم ، رفتم آزمایش دادم تیروئید نبود ، استرسم نمیدونم !
اصلا عجیب شدم :دی

1. :))

3. اگه اضافه وزن نداری که خوبه. از خوردن لذت ببر! (لذت مشروع قشر بیچاره جوان ایرانی:@)
اما این زیاد خوردن فعلی احتمال چاقی در آینده داره. ها؟ نداره؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد