روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد
روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد


1. درحاشیه بند یک پست قبل:


دکتر خلیل رفاهی در کتاب گردش ایام میگوید: روزگاری که درقم طلبه بودم بعلت جوانی و خامی و بی ارتباطی با جامعه معتقد بودم که فقط کسی که در قم باشد و روحانی باشد انسان ارزشمندی است!!!

اما وقتی در دوره ای که دانشگاه تهران بودم با شخصیت های با فضیلت روبرو شدم فهمیدم که در خارج از قم و در اشخاص غیر روحانی هم اشخاص ارزشمند وجود دارند.

اما بازشیعه بودن را شرط اصلی میدانستم!

بعد با سفر به کشورهای عربی متوجه شدم که بین سایر فرق اسلامی هم انسان ارزشمند یافت میشود. پس از سفر به اروپا به این نکته واقف شدم که در بین سایر مردم موحد نیز انسان ارزشمند وجود دارد.

پس از آن در سفر ژاپن حادثه ای برایم رخ دادکه برایم معلوم شد به معنی حقیقی ، فضیلت و انسانیت ، زبان و مکان و نژاد و مذهب و رنگ نمیشناسد. زیرا در پایان سفر آمریکا و هنگ کنگ وارد ژاپن شدم.

موقع بازیهای المپیک بود که در ژاپن برگزار میشد و برایشان من که با لباس روحانی بودم جالب بود و از من عکس و فیلم میگرفتند و...

برای غذا به رستوران بسیار بزرگ و شلوغی رفتم و بعد چندین ساعت به جاهای دیگری رفتم. ناگهان یادم آمد که ساکم را که تمام زندگیم داخل آن بود در آن رستوران جا گذاشته ام. سراسیمه رفتم و با کمال ناباوری دیدم ساکم همانجا است و پیرمردی کنار آن نشسته است. اوگفت وقتی دیدم ساکت را فراموش کردی با این که وقت دندان پزشکی داشتم ماندم تا بر گردی و وقتی از او تشکر کردم و گفتم خدا به شما اجرخواهد داد ، او در جواب گفت: من به خدا اعتقاد ندارم ، من به انسانیت معتقدم!


2. امروز ، یه حکم شیرین واسه یه دوست شیرین گرفتم :)

مبارکش باشه :*


3. سرم درد میکنه. چشمام درد میکنه. خعلی خسته م :|


4. دم نوش گل گاوزبون با عسل ، عااااالیه :)


5. فردا صبح تا ظهر ، پاتوق :)



نظرات 6 + ارسال نظر
کــــاکتوس صــــورتی سه‌شنبه 14 آبان 1392 ساعت 07:12 ب.ظ http://kaktoos-name.blogfa.com/

منم وقتی با اینترنت سفر میکنم به این نتیجه میرسم!
تازه وقتی هم فیلم نگاه میکنم به همون نتیجه میرسم :دی

شیرینی من
مغسی که اینقدر سریع شیرین ترش کردی

کم کم که میری خونه بخواااااااااااااب :دی

منم سفر نکرده ، همین عقیده رو دارم =))

رکورد من یکساعته!
بن لادن با اینکه دیروز سربه سرمون گذاشت اما امروز لطف نمویید :دی

نمیشه. خواب طولااااااااااانی میخوام. فردا حداکثر باید شیش بلند شم :@

کــــاکتوس صــــورتی سه‌شنبه 14 آبان 1392 ساعت 07:21 ب.ظ http://kaktoos-name.blogfa.com/

حالا همینم خیلی خوب شد! دیگه تقصیر بن لادنه :دی

من بجات میخوابم :|
البته من استرس دارم که اینقدر زیاد میخوابم
حال من دست خودم نیست :دی

:دی

یه خوابی خوبه که به هیچ دلیلی نباشه اما عمیق و آروم باشه. از اونا میخوام :|

حال منم :دی

شجاعی چهارشنبه 15 آبان 1392 ساعت 10:09 ق.ظ

راستی یه سوال که البته ربطی به پست شما نداره، این آقا سعید کیه که نقل عقدش رو میز شما بوده؟؟ البته ببخشیدا کنجکاویم از اینه که منم جمعه عقد یه آقا سعید بودم!!!

از دوستان هستن.

خوش گذشت اونوقت؟ :دی

hypetia چهارشنبه 15 آبان 1392 ساعت 05:29 ب.ظ http://zoghali.blogsky.com

شماره یک و کاملا هستم .
شماره ی چهار .... به به به به

1. :)
4.

مینا چهارشنبه 15 آبان 1392 ساعت 11:18 ب.ظ

1. اعتقاد به انسانیت برای کشور ما لفظ عجیب غریبیه. حتی گاهی به این نتیجه میرسم که لفظ "انسان" هم...!

2. مبارکش باشه :-*

3. چرا کمی استراحت نمیکنی؟ نکنه تو هم شبا بد می خوابی؟ :( فردا و پس فردا تعطیل نیستی استراحت کنی؟ :((

4. امادرشوهرم داره تی بگ گل گاوزبون. الان میرم میخورم. دل ما رو آب کردی با دم نوشها :دی

5. به به :)

1. اوهوم... متاسفانه!

2. امیدوارم بعدازاین فقط خوشی باشه براش :)

3. نمیتونم مینا... کار واسه من تفریح نیس ، اجباره. هرچند که جبر لذت بخشیه چون کارمو دوست دارم اما دلم میخواد شرایطم طوری بشه که به لحاظ مالی امنیت داشته باشم و دغدغه هام کمتر باشه تا بتونم بیشتر استراحت کنم...
امروز میبینی که اومدم:(
یه وقت مشاوره دادم. منتظرم بیادش :|

4. نوووووووش جونت عزیزم. بدو شبیخون بزن تا نیومدن :دی

5. :***

رامی بوگوگ! پنج‌شنبه 16 آبان 1392 ساعت 12:55 ب.ظ

چقدر آدمهایی دیدم که به انسانیت پایبند بودن بدون اینکه حتی نماز بخونن، چ انسانهایی دیدم ک نماز اول وقت تو مسجد ترکشون نمیشه ولی بوئی از انسانیت نبردن، و چه بیشتر انسانهایی دیدم که گروه دوم رو بهترین و گروه اول رو کمترین دونستند و چقدر حرص خوردم

من نیز هم

ما به حال خود هستیم اما
و هیچکس را نیز در وزن کردن عقایدمان ، عددی نمی شماریم. آری.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد