روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد
روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد

1. یکی از برادران جان بر کف لر ، الان اومده بود اینجا برای مشاوره.

با چوخا و دبیت و کلاه!

وسط مشاوره ، دوبار موبایل من زنگ خورد و من به احترام مراجعم جواب ندادم تا دایورت بشه رو دفتر و منشیم جواب بده.

این برادرمون هم ، هرچند دقیقه یکبار یه تماس داشت که در نهایت ریلکسی بین صحبتهای من وصل میکرد و جواب میداد!

تازه با لهجه غلیظ بختیاری که من هیچی سر در نمی آوردم.

دیگه صبر از دلم رفت.

دفعه بعد که گوشیش زنگ خورد ، محکم و تند گفتم :لطفا جواب ندید.

اونم محکم و خونسرد گفت: عفو بفرمایید ، خیلی ضروریه!

آقا جاتون سبز. وصل کرد. مث بلبل انگلیسی بلغور کرد. یه هفت هشت دقیقه انگلیسی حرف زد. نه این جوراااا. کاملا پرفکت. مث یه شهروند یونایتد استیتی!

لذت بردم.

لذت بردم و غبطه خوردم:(


2. بیشتر از چهارماهه که سوئیت مجاور دفتر من خالیه.

قبلا سه نفر از اقایون همکار اونجا بودن. الان دوتا شون رفتن یه جای دیگه و یکیشون هم منتقل شده طبقه پایین. هر سه نفرشون ، اعلامیه نقل مکان رو هم پشت در سوئیت زدن و هم داخل آسانسور با فونت درشت و خوانا.

اما مگه ملت دست از سر کچل منشی بیچاره من بر میدارن؟!

اول ده دقیقه می ایستن و آدرسهای جدیدو میخونن و یادداشت میکنن. آخرش میان تو دفتر من و از منشیم می پرسن: آقای فلانی از اینجا رفتن؟!!!!!!



3. دیشب رفتیم مهمونی شام همکارای همسرم.

اصلا خوش نگذشت. چیکار کنم خب:(


4. برای انتخاب فرش سالنها و اتاقها و ایضا آشپزخونه ها ی منزل جدید ، بین علما اختلاف افتاده:دی

عده ای بر سرامیک و عده ای بر کف پوش اصرار دارن.

نظر و تجربه شما چیه؟

نظرات 27 + ارسال نظر
کــــاکتوس صــــورتی یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 ساعت 09:07 ب.ظ http://kaktoos-name.blogfa.com/

ها لهجه داشته م می دو نم
پرفکت نبوده :دی

منم تو خونه نصف کلمه هام انگلیسیه کاملا پرفکت

من از بس از خونه سازی بدم میاد نم دو نم آخرش کف آشپزخونه و اینا چی هست

به جون خودم پرفکت بود

پرفکت واقعی؟:دی

منم بدم میاد اما افتادم توش فجیع

ژیگول یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 ساعت 10:46 ب.ظ

ایول برادران غیور بختیاری
آدم کیف إبو

مو إگوم پارکت خوب إبو هم کلاس ایداره هم سرما و گرما روس زیاد تاثیر نیزاره
حالا ایسا هر جور خود صلاح ایدونید




پارکت جزو گزینه ها نبود. خوبم نیس. هزار جور ایراد داره

مینا دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 ساعت 03:10 ق.ظ

سلام دوست عزیزم. بعد مدتها اومدم. منزل نو مبارک. به نظر من سرامیک که اصلا. اما سنگ خوبه. اما پارکت از سنگ بهتره. سنگ سرما داره. مخصوصا که دختر گلت هم کوچولوئه و پاهاش درد میگیره. به نظر من سالن و اشپزخونه رو سنگ کن چون بزرگتر دیده میشه و نظافتشم راححتره و مقاومتشم بالاست جلوه ی مبلمان رو هم بالاتر میبره. اما برای اتاق خواب حتما از کفپوش استفاده کن یا کلا موکت کن. چون اتاق خواب حتما باید فضای گرم و امنی داشته باشه. به نظر من سراغ سرامیک اصلا نرو. هم به زیباییه سنگ نیست هم خیلی لیزه و خطر افتادن داره و فرش هم روش حرکت میکنه. بین کفپوش و پارکت هم به نظر من کفپوش بهتره. چون پارکت تمیز کردنش دردسره، خاک یگیره، اگه خیس بشه خراب میشه، صدا میده و
گرون هم هست. کفپوش شاید به زیبایی پارکت نباشه اما دردسرش کمتره. امیدوارم همه چیز همون طور که دوست داری پیش بره و باز هم کلی تبریک

سلام عزیزدلم. خوبی؟ چه خبرا؟ .... راستش سنگ و پارکت کلا هیچی. فقط سرامیک و کف پوش!
آقا یه سرامیکهایی دیدیم که به سنگ میگه زکی!
اما من دلم با کف پوشه.
کفپوشهای خیلی خوبی دیدیم. حالا نیدونم اخرش چی کار کنیم. بلاخره تصمیم کبری رو میگیریم.

مرسی عزیزم که اومدی. خیلی خوشحالم کردی. مواظب خودت باش و به حامد سلام منو برسون

[ بدون نام ] دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 ساعت 03:19 ق.ظ

راستی درباره ی این برادر لر که گفتی یه چیزی یادم اومد. دوره ی لیسانس یه همکلاسی پسر داشتیم که لر بود. اگه ظاهرشو میدیدی فکر میکردی اصلا سواد نداره. فارسی رو هم خیلی بد و با لهجه حرف میزد. اما توو دانشکاه معروف بود به دیکشنری متحرک. استادا معنی یه واژه یادشون میرفت از این میپرسیدن. بعد همین که فارسی رو نمتیونست حرف بزنه یه جوزی به فارسی ترجمه میکرد که نگو. کلا خیلی آدم جالبی بود. میگقت من حتی با اشیا و دار و درخت هم انگلیسی حرف میزنم و مثلا از کنار درخت رد میشم بهش به انگلیسی سلام میکنم و توو ذهنم باهاش حرق میزنم که مکالمم تقویت بشه. خیلی جالب بود. معدل الف هم شد و ارشد رو بدون کنکور همون دانشگاه خوند. ار این آقاهه که گقتی یاد اون همکلاسی افتادم :-)

چه باحال. حرف نمیتونسته بزنه اما ترجمه میکرده! جالبه

من احساس بدی دارم تو این ماجرا. اینکه نه می فهمم و نه میتونم حرف بزنم:((((

M.Masoud دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 ساعت 08:09 ق.ظ

اگه فولوس موجوده, سنگ

بین سرامیک و کف پوش

داود دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 ساعت 09:55 ق.ظ

ای امان از دست این فرهنگ چکو چوله ما ایرونیا ( تماس تلفنی و دقت نکردن به نوشته های اطرافمون )
این رادیو و تلوزیون ما یکی دو سال پیش برنامه ای در باب ادب ، رفتار و پوشش اجتماعی گذاشت که من خیلی چیزها یاد گرفتم.
اما بلا فاصله به انتقادات زیادی روبرو شد که این برنامه به پوشش و خیلی چیزهای دیگه ( آقایان ...) بی احترامی کرده .
خلاصه برنامه دیگه ادامه پیدا نکرد
به عبارتی دیگه : نمیخواهنننننند فرهنگ سازی انجام بشه
چرا ؟ نمیدونم .
یعنی میدونم ، اما ...

به به... سلام... می بینم که دوباره یادت رفت جواب سئوالمو بدی
عمدا جواب نمیدی؟ سهوا جواب نمیدی؟ چرا جواب نمیدی؟

برنامه هه رو ندیدم.
منم میدونم اما... همون اما!

برو جوابمو بده

M.Masoud دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 ساعت 05:52 ب.ظ

اگه میخوای خوشگل بشه سنگ :دی
کف خواب کار میکنید یا نه؟

گفتم بین سرامیک و کف پوش

اونم تو مرحله شوره

M.Masoud دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 ساعت 08:55 ب.ظ

اگه بدونی سنگ گرانیت چقدر یک سالون رو شکیل میکنه :دی
سرامیک با کف خواب خیلی با حال میشه , ولی نگزر از سنگ

گرانیت دوس ندارم سنگ دیدیم. بد نبود ولی نمیخواااام

ژیگول دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 ساعت 10:08 ب.ظ

پارکت پارکت

فراررررررررررررررررر

پارکت بده. خیلی عیب و ایراد داره

M.Masoud سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1392 ساعت 07:13 ب.ظ

وقتی تصمیمت رو گرفتی چرا نظر میپرسی خب حداقل بگو سرامیک چه رنگی بگیرم
سرامیک عمر بیشتری داره
راسی سنگ مرمر سفید, خونه مثل قصر میشه, عکس خودت رو توی سنگ میبینی

وا؟؟؟ حالا بیا بزن! بی تبیت! کجا تصمیم گرفتم؟؟؟ گفتم بین سرامیک و کف پوش. این یعنی دو گزینه. یعنی تصمیم نگرفتم هنوز. افتاد؟

ژیگول سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1392 ساعت 09:20 ب.ظ

پـــــــــــــــــاااااااااااااااااررررررررررکــــــــــــــــــــــــت

M.Masoud چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 10:06 ق.ظ

نظر من
اگه مشکل پول ندارید, واقعا به صورت جدی به سنگ فکر کنید, هم از نظر کفیت و هم از نظر زیبای نسبت به بقیه چیزا برتری داره
کلا سرامیک همیشه سعی کرده به سمتی حرکت کنه که جلوه سنگ رو داشته باشه ولی در نهایت همون سرامیک خاک بر سره
اگه کلا سنگ رو گذاشتید کنار
اگه خواستید کف خواب استفاده کنید, سرامیک گزینه خیلی بهتریه,
در کل سرامیک عمر بیشتری داره, و مقاوم تره
بعضی هام ترکیبی کار میکنند, مثلا سالن رو سرامیک میکنند و اتاق خواب ها رو کف پوش
این بود نظر تخصصی من :دی

سرامیک خاک برسر

مشکل کف خوابه که نمیذاره تصمیم نهاییو بگیریم. کف پوش با کف خواب جور نیس

خط خطی! چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 02:18 ب.ظ http://omide-babayi.blogfa.com/

آغا این لره چقد باحال بودهههههههه!
چقد نازنینن این قومجدی مگیم نخند:دی
رای ما:
کفپوش:دی




رای ما هم فعلا همین تا ببینیم کف خواب چی میشه

خط خطی! چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 02:18 ب.ظ http://omide-babayi.blogfa.com/

هیپ هیپ کف پوش
هیپ هیپ کف پوش

انرجی
وروجک

خط خطی! چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 02:20 ب.ظ http://omide-babayi.blogfa.com/

رای من کو؟
دانشجو میمیرد ذلت نمیپذیرد!
نه سرامیک نه سنگپوش، جانم فدای کفپوش=)))))))
عه نه! این مال مرحله بعده!

یه رای دادی، دو دقیقه بعد اومدی سراغشو میگیری؟ صبر داشته باش. هروقت رای ملت پیدا شد مال تو هم میشه

سالواتوره دی ویتا چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 04:07 ب.ظ

تجربه شخصی منو میخوای هر کاری میکنی سرامیک اصلا نباشه
به چند تا دلیل
فرش روش نمی ایسته
بشدت خطرناکه مخصوصا واسه بچه های کوچیک
سنگ و سرامیک گرم کردنشون دردسره
مهمترین مورد بند کشی بین سرامیک جرم میگیره و بشدت کثیف میشه که تنها راه پاک کردنشون استفاده از جوهر نمکه.
چون خونه خودمون سرامیکه بهت میگم
بعدم سرامیک اگه طرف وارد نباشه زشت در میاد
اما کف پوش
بستگی داره میخوای خونه رو کف خواب کنید یا نه دقیقا یادم نیست
اما انگار خونه ای که کف خواب شده کف پوش باهاش سازگاری نداره
نمیدونم چرا میگی پارکت نه
قشنگتر از کف پوشه که

مشکل فرش که با ترمز حل میشه. خونه مامانم سرامیکه. فرشها اونجوری اذیت نمی کنن.
اما سرما و خطر مهمه خب.
نظافتش با بخارشو راحته. اینم تجربه مامانه. اصن جوهر نمیخواد.
اما همون کف خواب هنوز نمیدونیم چکاره ایم.
آره اگه بخوایم کف خواب کنیم حتما باید سرامیک بشه. کف پوش باهاش مشکل داره.
پارکت ایراداش زیاده. صرفا قشنگه فقط. با کف خواب جور نیس. بعد از مدتی با راه رفت سروصداش درمیاد. با نم یا رطوبت باد میکنه و اینا.

خط خطی! چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 05:44 ب.ظ http://omide-babayi.blogfa.com/

آغا این قرطی بازیارو بریز دور! آجر سیمانو عشق است اصن!‌رایم نخواسیم!‌ایششششششش!=))

خاک به سرم!
آجرسیمان وسط سالن؟

برو یه دوش بگیر بعد بیا

سالواتوره دی ویتا چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 09:41 ب.ظ

خوب همون بخار شورم کلی مشکله
اگه بخوای به نصبت کف پوش و پارکت در نظر بگیری که با یکی از این طی پشمالوامیشه تمیزش کرد بخار شو کشیدن کلی دردسره
اخه ما از این چیزا ندالیم به روش سنتی با جوهر ممک کار میکنیم.من میگم به این چیزا فکر نکن.فکر اصلیت رو کف خواب باشه
خونه ما کف خوابه خیلی راحته.اصی ادم زمستون حال میاد بخواب رو سرامیکا.جیگر ادم حال میاد.یادمه فامیلا که میومدند خونمون حسابی حال میکردند.شما کف خواب کنید بعد مصالح کف رو طبق گزینه هایی که واستون میمونه انتخاب کنید
پارکت اگه خوب کار بشه و زیر سازیش درست باشه مشکلی پیدا نمیکنه
من جاهایی دیدم 5-6 ساله پارکته با کف خواب هیچ مشکلی پیدا نکرده.نمیدونم چرا اینطوری فکر میکنی؟

خب من که خونه مامان بخارشورو دیدم و میدونم کلی مشکل نیس!
طی پشمالو؟ ای ی ی ی ی ی.... کثیف کاریه که!
خونه مادرهمسرم کف خوابه. عالیه. همش بخور سر خوده! همش هوا یه نم کوچولوی خوبی داره. تنفس راحته. کف گرم و نرمه و اینا.


اینطوری فکر میکنم چون تموم معمارها و مهندسها و دیزاینرها و استاد بناهایی که تا حالا خونه رو دیدن و به این امور واردن توصیه اکید کردن که پارکتو بیخیال بشیم. ما هم خودمون تجربه عملیشو ندالیم که! داریم به حرف اساتید گوش میدیم

پرستو پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1392 ساعت 08:41 ق.ظ

کامنت خصوصیمو که خوندی خیلی محکم و جدی بهش فکر کن.
باشه؟قول؟

منم انگلیسی حرف میزنم. لذت ببر

مامیخواستیم خونه مامان بزرگمو بازسازی کنیم. نصاب اومد یکروزه بی هیچ کثیف کاری کف پوش کرد. کاملا راضی هستیم. خونه خودمون سرامیکه. برای خودمون خوبه اما موقع مهمونی اذیتیم

باشه. قول


آفرین. آفرین


منم کف پوش دوست دارم. قشنگه و گرم و راحته.
حالا ببینیم کف خواب چی میشه. مرسی عزیزم

سالواتوره دی ویتا پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1392 ساعت 10:55 ق.ظ

اگه اینطوریه که به نظر من فقط به کف خواب و سرامیک فکر کن
فقط بنایی که میخواد سرامیک کار کنه باید کارش خیلی خوب باشه
وگرنه گند میزنه و زشت میشه

باااااعشه. حالا ببینیم چه تصمیمی واسه کف خواب میگیریم

M.Masoud پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1392 ساعت 09:02 ب.ظ

اینو ببین
و یه گزینه به گزینه هات اضافه کن
http://vista.ir/include/lifestyle/images/f872156603b434a8ff6ddc2f6431e0ff.jpg

ببین هر کسی یه سلیقه ای داره.
من دلم میخواد خونه م گرم و صمیمی باشه.
سنگ اشرافی میکنه خونه رو.
من دلم یه خونه خودمونی میخواد.
قشنگ بود اما باب سلیقه من نیس.
حس غریبی تو خونه سنگی دارم...

مرسی

خط خطی! جمعه 27 اردیبهشت 1392 ساعت 05:50 ب.ظ http://omide-babayi.blogfa.com/

عاره! مگه سیمان چشه؟! مگه سیمان دل نداره؟ها؟
اصن کاه گل کن عصرام آب بپاش کف سالن یک بوی خوبی راه میفته میری تو گذشته ها، خاطرات ! کف میکنی! اصن میری فضا!ی وعضیا!:دی
اصن بیا اینو ببین! گزینه هات منهدم میشه!
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQSGAPxkMYtwH4rKQQoQ24Ame4bsn3zW7U97vwzst1Os4OAEmdfgg

کاهگل که اصن خود نوستالژیه....
اینو خوندی:

http://zeytoone-tanha.blogsky.com/1389/10/
(گذشته شیرین)

M.Masoud جمعه 27 اردیبهشت 1392 ساعت 06:42 ب.ظ

خب اگه اینطوری سرامیک هم واسه شما خوب نیست, چون همون طور که گفتم سرامیک میره به سمت سنگ, اون طرح چوباش هم واسه تو سر طراحش خوبه
برو سمت کف پوش چوبی
نه از اینا که طرح چوبندا
چوب اصل , چوب گردو باشه که دیگه حرف نداره

کف پوش چوب اصل که همون پارکت میشه به لحاظ جنس. یعنی که همون ایرادا رو احتمالا خواهد داشت. مث باد کردن با رطوبت و غیرقابل شستشو و بدتر از همه تق تق کردن... ها؟ اینجوری نیس؟

حالا من دخترعموم همین چندوقت از پروژه بازسازی خونشون پرده برداری :دی کردن. سرامیک طرح چوب گذاشتن. خوب بود که. من خوشم اومد. زیر بود. گرم بود از نظر ظاهر. انگار که خود چوب بود

مینا شنبه 28 اردیبهشت 1392 ساعت 02:35 ق.ظ

خب پس بین سرامیک و کف پوشه به نظر من کف پوش. از نظر ظاهری شاید سرامیکای قشنگی اومده باشن اما کف پوش گرم تر و امن تره. ولی خیلی خاک میگیره.

فیلم با زیرنویس انگلیسی بهترین و لذت بخش ترین روش واسه تقویت مکالمست. هیجی مثل فیلم کمک نمیکنه. اگه خواستی بگو فیلمای خوب بهت معرفی کنم یا حتی واست بفرستم.

آره گرم تر و خودمونی تره.
واسه نظافتش باید فکرهای بکر کرد

قربونت عزیزم. من آخه اینقده بد شدم که دیگه حال و حوصله فیلم دیدن ندارم. چه برسه که انگلیسی باشه. دلم میخواد معجزه بشه یهوووو. بلند شم از خواب ببینم وااااای ... زبون مادری یادم رفته

خط خطی! شنبه 28 اردیبهشت 1392 ساعت 12:49 ب.ظ http://omide-babayi.blogfa.com/

نظرت عبض نشد؟
اون آقاهه که با بیلش ژست گرفته هم نظرتو عبض نکرد؟!
خاه متاسفانه نمیشه گزینه هاتو کاریش کرد انگاری، متاسفم! من همه تلاشمو کردم! :شکلک این دکترا که از اتاق عمل بیرون میان::دی

از این آقاها سه چهار تا دارن تو خونه کار میکنن. دوسه روز یه بار زیارتشون میکنم. قدرت عبض کردن ندارن

مینا یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 ساعت 01:40 ق.ظ

فکر بکر کردی به ما هم بگو
من خونه ی مامانم سنگ بود. خیلی خوب و راحت بودیم. خونه ی مادرشوهرمم سنگه و خیلی راضیه. اما طبقه ی ما کف پوشه. من که دیگه خسته شدم بس که خاکاشو تمیز کردم. هر چی تمیز میکنم همین که پنجره باز میشه دوباره پر از خاک میشه. البته آلودگی تهران هم بی تاثیر نیست. ولی خب از نظر گرم و صمیمی بودن خیلی خوبه. خیلی هم راحت نصب میشه. خودت هم میتونی نصبش کنی حتی.



حالا باید ببینیم واسه کف خواب چه تصمیمی میگیریم.
نیس که آقای همسر هر ساعت و هر روز یه ایده جدید به نقشه اصلی اضافه میکنه ، اینه که واقعا نمیشه نظر آخرو با قطعیت اعلام کرد

جورکش دوشنبه 9 آذر 1394 ساعت 10:53 ب.ظ

فقط سنگ میتونه سالیان سال دوام بیاره و کیفیت و جذابیت خودش را حفظ کنه همونطور که میلیون ها سال در دل کوه دوام آورده
تازه سنگ از پارکت تنوع بیشتری داره هم قیمت مناسبتری

شما تاریخ این پستو نگاه کردین؟
مرسی بهرحال

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد