روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد
روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد

پاتوق شش

سلام.

یادتونه هفته قبل چون جلسه ویژه داشتیم نتونستم برم پاتوق؟

خب... این هفته دوست روانشناسمون و یکی دیگه از رفقا لطف کردن و خلاصه بحثی که من غایب بودم رو دوباره توضیح دادن.

بنابراین الان هم پاتوق امروز رو براتون مینویسم و هم مبحث روانشناسی هفته قبل رو.

امیدوارم استفاده کنین.


امروز در پاتوق:


1. طبیعت سردوگرم مزاجی و ارتباطش با جنسیت جنین.


2. لطف مکرر ، تبدیل به حق مسلم خواهد شد.


3. ایده های چیدمان.


4. مشاوره حقوقی یکی از دوستان با زیتون.


5. بحث پیرامون نفقه و مصادیقش.


6. تست و خرید ترشی خانگی یکی از دوستان.

(مرسی دوستم. خیییییلی خوشمزه بود.)


7. برنامه ریزی برای نمایشگاه نوروزی مجموعه.


واما ادامه بحث "اصول مذاکره" مربوط به پاتوق 7-12-91


الگوهای رفتاری


1. اجتناب از مذاکره

این الگو تا زمانی که الگوی رفتاری غالب نشه ، مشکل ساز نیس اما اگه غالب شد احتمالا در گذر زمان منجر به افسردگی میشه چون شخص عادت به درون ریزی پیدا میکنه.


2. تسلیم شدن

شخص ابتدا در مذاکره ، عکس العمل نشون میده اما نهایتا تسلیم میشه.


3. رقابت و تهاجم

شخصی که این رفتار الگوی غالبش باشه به همه چیز گیر میده و با همه دعوا داره.


4.معامله گر

شخص در برابر انجام هر کاری ، توقع متقابل داره.


یکی از مهمترین بخشهای مذاکره ، شناخت پایه ها و مکانیزم های موفق تصمیم گیری است.

پایه های تصمیم گیری:

1. منطق

2. احساس

3. عرف


افرادی که پایه تصمیم گیریشون منطق باشه ، تموم جزئیات مذاکره رو با دلیل و استدلال بیان می کنن. اینها وارد حاشیه نمی شن. با منبع و مرجع سروکار دارن. قضاوتشون خاکستری هستش.


افرادی که پایه تصمیم گیریشون احساسات باشه ، تصمیمات لحظه ای و شتابزده دارن. سریعا به حاشیه میرن. قضاوت سیاه و سفید دارن.


افرادی که پایه تصمیم گیریشون عرف باشه ، براساس  رویه جامعه و سنت عمل میکنن. معمولا خاکستری قضاوت میکنن.


اما بحث روانشناسی پاتوق امروز:


مذاکره با دیگران

تصورات نادرست در مذاکره با دیگران:


1. مذاکره دعواست!


2. مذاکره کننده خوب ، مذاکره کننده خوب به دنیا آمده!


3. مذاکره احتیاج به برنامه ریزی ندارد!


4. همه در مذاکره باید به دنبال منافع من باشند!


5. طرف مذاکره را گیر بینداز!


6. حرف اول و اخر باید یکی باشد!


7. زیاد حرف بزن تا موفق شوی!


8. درتمام زمینه ها ، ابراز تخصص کن!


9. ریسک کن!


10. مذاکره باید برنده-برنده باشد!


11. دست خودت را باز نگهدار!


12. مذاکره را به سایه و حاشیه ببر!


این دوازده مورد ، توضیحاتی هم داره که فردا حتما ( منظورم از حتما همون ایشالاس!) میام و تکمیلش میکنم. الان یه کار واجب تر دارم. 

منو هم جاتون خالی: توت خشک و مویز با چایی.

نظرات 7 + ارسال نظر
پرستو دوشنبه 14 اسفند 1391 ساعت 08:03 ب.ظ

آقا مادیگه مشتری شدیم!
میگم میشه منم بیام این پاتوقتونو ببینم؟
خیلی بحثاتون جالبه ها
چه منوی خوشمزه سالمی
من عاشق مویزم!
راستی من منتظر تکمیل دوازده موردم. سئوال برانگیزه برام.

سلام مشتری

بگو کجا زندگی میکنی تا ببینم میتونی بیای یا نه؟
جالبی از خودته

عاشق مویزی؟! جدی؟ آدرس بده برات بفرستم. جدی جدی.

باشه عزیزم.تکمیلش میکنم.مرسی که میخونی

الف.پ دوشنبه 14 اسفند 1391 ساعت 08:07 ب.ظ

انشالله بتوانم در این محفل مفید شما هم شرکت کنم
آیاهفته آینده هم برقراراست؟ یا مانند ذره بین موکول به سال اینده شد؟

راستش خودمم نمیدونم. چون در تدارک نمایشگاه نوروزی هستن ممکنه که پاتوق تشکیل نشه. اگه دوست دارین روز قبلش تماس بگیرین و بپرسین.

خط خطی! سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 04:00 ب.ظ http://omide-babayi.blogfa.com/

سلام عزیزم!
مرسی که زحمت میکشی و مطالب پاتوقو برامون مینویسی! ولی یه نظری دارم! اگه واسه خودت نت نویسی میکنی که هیچ! ولی اگه چیزی مینویسی که دوستان هم استفاده کنن اینکه مینویسی در مورد چیا حرف زدید هیچ کمکی به من نوعی نمیکنه و جذابیتی نداره!و همچنین نمیتونم بیام در مورد تک تکشون ازت بپرسم چیا فهمیدی! اگه در مورد هر موضوع یک خط درباره ی مهم ترین یا جالب ترین نکته همون موضوع که دستگیرت شد البته "مختصر و مفید"ذکر میکردی بهتر بود! راستش بخاطر اینه که اکثرا برا پاتوقات نظری نمیذارم! چون هم خیلی طولانیه هم چیز زیادی دستگیرم نمیشه جز اینکه شما درباره ی چی حرف زدید و چی خوردید!
و اما در مورد مذاکره مطالبی نوشتی که بیشتر منو برد به دنیای سوفیست ها!
مخسی از یو:)
موفق باشی گل زیبای من!

س ع د
خوبی وروجک؟
خب... همونطور که توی پاتوق یک توضیح دادم هم واسه خودم نت نویسی میکنم که یادم نره و هم فکر کردم که ممکنه برای بقیه هم مفید باشه.

ضمن اینکه تو پ.ن همون پاتوق یک گفتم که اگه هرسئوالی بود بپرسین تا جواب بدم. حالا دیگه تک تکش که نامفهوم نیس خداییش

تازه پاتوقهای قبلی که هر موضوعی که صلاح بود یه توضیح مختصر داشت که
بعدش اینکه آدم (تو) بدون اینکه س ج کنه هرهفته میفهمه دوستش(من) تو فلان روز از فلان ساعت تا فلان ساعت چی گفته و چی خورده ، خوبه که. خوب نیس؟ نه؟ باااااااعشه

دنیای سوفیستها؟ من نیدونم چیه. چیه؟ میگی؟

آقا...خودتی گل زیبا. خودتی
یادمم رفت جریانشو بگم برات

خط خطی! سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 07:31 ب.ظ http://omide-babayi.blogfa.com/

سهلام!
من باز اومدم!
توضیحاتی که دادیو که من خونده بودم قبلا! فکر کنم منظورمو نفهمیدی! بذار مثال بزنم:
1. طبیعت سردوگرم مزاجی و ارتباطش با جنسیت جنین.


2. لطف مکرر ، تبدیل به حق مسلم خواهد شد.


3. ایده های چیدمان.


4. مشاوره حقوقی یکی از دوستان با زیتون.


5. بحث پیرامون نفقه و مصادیقش.


6. تست و خرید ترشی خانگی یکی از دوستان.

(مرسی دوستم. خیییییلی خوشمزه بود.)

مثلا من از این هیچ چیز مفیدی دریافت نکردم!مثلا اگه واسه مورد 1 یه خط توضیح میدادی که مامانه چی بخوره چی میشه خوبتر بود!همین!
بیخیال!اصن بگو دوس دارم اینجوری بنویسم! ب ت چ!
بعدشم در کمال تعجب اصن اینجوری نیستم که هی دوستامو س ج کنم کجا بودیو اینا! مگر در موارد خاص
هرچند متاسفانه اکثر دوستام در مورد من دوس دارن بدونن منم جیم میدم!
هروقت گل زیبای منو گفتی منم سوفیستو میگم برات!بعله!

به روی ماه خط خطی وروجکیت سهلام
خب ببین من فکر میکنم قبلا خوندی اما دقت نفرمودی و توجه ننموییدی

وقتی میگم نت نویسی یعنی همینجوری نویسی! و وقتی میگم هرکدومشو دریافت نکردی بپرس یعنی همین که الان تو پرسیدی!

اصنم نمیگم ب ت چ. به همین خیال باش که بگم

مثلا مامانه باید چندماه قبل از تصمیم گرفتن برای بارداری سعی کنه محیط رحم خودشو با انواع خوراکیهای با طبیعت گرم ، گرم کنه تا بچه به خواست خدا پسر بشه یا بالعکس.
والبته من نیدونم جایگاه علمی این بحث کجاست و آیا ثابت شده یا نه.
اما اون دوستمون با اطمینان تجربیات خودش و هفت تا خواهرشوهر و جاری شو توضیح میداد

منم اهل س ج نیستم. مزاحی بیش نبود

من هنوز گل زیبا رو نگفتم اما رفتم دیدم با سخاوت سوفیستا رو گفتی. مرسی. (الان میرم برات میگم) .بوسی بوسی

مهدی چهارشنبه 16 اسفند 1391 ساعت 11:19 ق.ظ http://spantman.blogsky.com

حال همه ما خوب است

باور کنم؟

خط خطی! چهارشنبه 16 اسفند 1391 ساعت 02:07 ب.ظ http://omide-babayi.blogfa.com/

سیهلای بر گل روی زیبات
ای بابا! این دیوار کو من بزنم تو سرم!
من دقت و توجه کامل را در خواندن مطالب رعایت نموئیده و در کامنت اول اشاره های بازم نموییدم! ولی توجه نمینمویی که!
خاه! ینی من یکی یکی بیام بپرسم چی گفتید؟!
هاهاها!آخ جون!
باعشه!
مشاوره ی حقوقی دوستمون به زیتون! نع! برعسکش چی بود دقیقا؟!چند دقیقه به طول انجامید؟! نتیجه ی مذاکرات به نفع کی بود؟!
ترشیاش چه مزه ای بود؟! با رسم شکل توضیح دهید!بارم: 25صدم
آیا انرژری هسته ای که حق مسلم ماست اول بار لطف مکرر ما بوده ؟=)))
وای من پوکیدم از خنده! از دست این قوجولی درون من!برم فلفل بریزم دهنش باز داره خیلی شیطونی میکنه=)))))
حالا اینا رو جواب بده اگه پاس شدی به مرحله ی بعدی راه می یابی!
فدات خانومی
نگفتی که!

نههههههههههه
گفتم هرکدومشون نامفهوم بود بپرس. همش نامفهومه؟
بااااااعشه.
مشاوره حقوقی که خصوصیه و اسرار ملته و در سینه زیتون حبس خواهد بود و تقریبا یه ربع شد و به نفع دوست زیتون تموم شد. یعنی کاملا روشن شد
ترشیها لیته بود و بسی تند و خوشمزه. شکل بلد نیستم

لطف مکرر در مورد روابط عروس و مادرشوهر و خانواده شوهر بود کلا و ربطی به هسته مسته نداشت

پاس؟ الان دیگه باید دریافته باشی

این قوجولی درونت اگه نبود که خودتو با صدمن عسلم نمیشد بخوریم که

الفراااااااااااااااااااااااار.......

خط خطی! چهارشنبه 16 اسفند 1391 ساعت 08:57 ب.ظ http://omide-babayi.blogfa.com/

عاره دیه!الکی که توصیه ایمنی نمیدم من!
خاه!
چون شکل ترشیو رسم نکردی پاس نمیشی!متاسفم برو ترم بعد بیا!
ولی هنوز یه حسی بهم میگه انرژی هسته ای لطف مکرر ماست!:دی
عه؟اینطوره؟! باعشه!
میگم زیتون جون این قوجولی درون من میخواست بگه باز رامیو با قوجولی درونش میشه تحمل کرد، خودتو که با قوجولی و بی قوجولی نمیشه با صد من عسل خورد! ولی من نذاشتم بگه! دعواش کردم گفتم زشته! دهه!
حالا قشنگ فرار کن گل زیبای من! =))))

باااااااااوشه

میدونی این ترفندو زدم که کلا کسی نزدیکم نیاد. از خورده شدن توسط دیگران چندشم میشه. اییییییشششششششش


ای بنجنس. بدو اون کامنه رو حذف کن تا جفتمون خورده نشدیم
اگه حذف نکردی بیا تا دوتایی فرار کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد