روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد
روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد

دگرگونه بیست و یک

.....مَثَلُ الَّذِینَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوهَا کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ....... 

 

پ.ن 

1. آیه شریفه ای از قرآن. 

2. مرسی خداجونم.  

3. خدایا کمکم کن تا ایمانم ، نام و نان برایم نیاورد... "دکتر شریعتی"

نظرات 6 + ارسال نظر
کــــاکتوس صــــورتی چهارشنبه 2 اسفند 1391 ساعت 09:20 ب.ظ http://kaktoos-name.blogfa.com/

خداروشکر که هرچی دارم تعصبی نیست

ریاکار چهارشنبه 2 اسفند 1391 ساعت 11:22 ب.ظ

بخاطرتو وبلاگمو آپ میکنم نظری که اینجا گذاشتم اونجام میذارم با کمی تغییر اگر دفاعی داری بیا بگو ولی بدجور هم دل مرا شکستی هم دل آن کمثل الحمارت را خیلی راحت توهین میکنی وادبت را به رخ میکشی خیال نکن اینها جواب ندارد اگر منظورت از ریا حرفیست که درباره فرزند من زد این خانم دوشب مهمان من بود وباچشمش دیده بودچیزی نبوده که من برایش گفته باشمو ریا کرده باشم از بخواهم بیاید اینجا مطرح کند بی رضایت واجازه من گفت اگر هم چادرم ریاست که دلیلش را در نظر متن قبلت گفتم اگر تأییدش کنی کمی بخودت بیا اینهمه تأیید دیگران توراهم خراب میکند اگر خودت را جمع نکنی قضاوت توهم بیرحمانه بود میشد کمی آرامتر صبور تر توجیهش کرد که البته باآن شرایط متشنج شما شاید توقعی زیاده از سعه صدر وتوان تو بودبنشین آیه وحدیث وبند وتبصره ردیف کن ببینم جواب دل های شکسته را به خدا چگونه میدهی

آپ کردی واقعا؟ بخاطر من؟ مرسی.
ولی اگه میگی تغییرش کمه پس نمیام. همینجا جواب میدم بهتره. باشه؟
چون میبینم که شمشیرو حسابی از رو بستی. بدون کوچکترین رعایت و ملاحظه!

اون آیه (کمثل الحمار) حرف من نیس. مثال قرانه. اگر به ادب خدا یا نص قران معترضی با خود خدا وارد مذاکره شو. بهتر جواب میگیری.

میدونی چیه؟
بابت اینکه تو پ.ن نوشتم بستگان خانم مبلغه مجبور به ریا هستن هیچ اشتباهی نکردم.
تو مجبور به ریا شدی بخاطر اون. بپذیر. قبول کن. شجاعت داشته باش و بگو مجبور شدم.
قبل از اینکه با اون خانم بیای چند جلسه دیگه هم اومده بودی.
با اینکه چادر داشتی اما آرایش هم داشتی.
زیر چادر کلاه میپوشیدی و شالت طوری بسته میشد که من گردن و آویز گردنبندتو میدیدم. حتما بقیه هم دیدن.
وقتی حرف میزدی دستاتو از زیر چادر بیرون می اوردی و تکون میدادی.
اما چهارشنبه حتی یه کرم ساده هم نزده بودی.
حتی یه تار مو بیرون نبود.
یکبار دستات از زیر چادر بیرون نیومد.
جوری محکم به خودت پیچیده بودی که...
بهار
خودت باش.
خود واقعیت.
حریم اونجا رو همه جوره میشه حفظ کرد.
اون خانم درمورد پسرت حرفی زد که هیچ ربطی به تو نداشت و منظور منم اون نبود.
اما اگه واقعا اعتقادات قلبی تو اونجوره که پسرتو باهاش تربیت کردی پس چرا تو میت که من بار اول دیدمت با ظاهر دیگه ای بودی؟؟؟
نگو میت یه مهمونی بود.
اونجا مکان مختلط عمومی بود.
تو آرایش غلیظ داشتی.
چادر نداشتی.
بهار
ریا یعنی همین.
یعنی تو دلت میخواد شیک و رنگارنگ باشی.
خیلی جاها هم هستی اما شجاعت ابرازشو پیش کسی که اعتقداتش همرنگ تو نیس نداری.
پس نگو به حرمت مکان چادر پوشیدی.
تو دیدی که اونجا کسی با خانمهایی که با مانتو میان کاری نداره.
حالا فرض که به حرمت مکان بوده.
اینبار که با این خانم اومدی مسئله فقط چادر نبود.
تو کلا یه آدم دیگه شده بودی.
میترسیدی بلند و با دستات حرف بزنی.
میترسیدی چادرتو رها کنی.
اره شرایط ما متشنج بود.
من حالم خوش نبود.
همه درد دلهای فاطمه داشت مث یه فیلم از جلو چشمام رد میشد و انگار آتشی که اونو سوزوند روح منو میسوزوند
اما
نفهمیدم منظورت از تایید دیگران که قراره منو خراب کنه چی بود؟؟؟
محض اطلاعت من دارم فقط پوئن منفی میگیرم از همه طرف.

خیلی تلخی بهار.
خیلی تلخ شدی.
بچه ها همشون بدون استثنا به من در موردت هشدار داده بودن اما من همیشه میگم خودم باید تجربه کنم. حالا تجربه ت کردم. خیلی تلخ شدی...

خط خطی! پنج‌شنبه 3 اسفند 1391 ساعت 12:36 ق.ظ http://omide-babayi.blogfa.com/

فهم متن عربی چندان کار سختی نیست ولی کاش ترجمه ی فارسیش رو هم میذاشتی دوست عزیزم!

[ بدون نام ] جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 01:58 ق.ظ

نص صریح قرآن میگه خودکشی (خودسوزی) حرامه! شما با اون حماییت از خودسوزی دوستتون و این آیه دارین به تضاد شدید افکارتون اعتراف میکنید که!

حمایت از خودسوزی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدایا همه رو شفا بده لطفا....

الان تضاد شدید افکارم یعنی مچ گرفتی؟ خوشحالی؟ باشه!

ریاکار جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 03:51 ب.ظ

توی همین قرانی که ازش مثال زدی برای خودکشی آیه هست برو بخون که خودت هم مشمول همین آیه نشی که فقط هرجا بنفعته ومیخوای کسیو تحقیر کنی باپررویی ازقران شاهد میاری وهرجا بضررته حرف دیگران رو با توهین جواب میدی وهمین قران رو رد میکنی...حرفی که اون مبلغه زد هم از قران مثال زد
"وَلاَ تَقْتُلُوَّاْ أَنفُسَکُم‌ْ إِن‌َّ اللَّه‌َ کَان‌َ بِکُم‌ْ رَحِیمًا ; خودکشی نکنید. خداوند نسبت به شما مهربان است‌."
پس کسی که خودشو میکشه از رحمت خدا ناامید شده یا جنون آنی پیدا کرده که درهردو مورد منو تو نمیتونیم بگیم صد درصد بخشیده میشه یا عذاب...فقط خدا میدونه

حضرت علی(ع) فرمود: <مومن ممکن است به هر نوع مرگی بمیرد، اما خودکشی نمی‌کند.
پس باز هم خودکشی از بی ایمانی میشه که بازهم فقط جنون میتونه ردش کنه
هرچند که شاید شماودوستات هم به اون مظلومه تهمت میزنید واو خود را نکشته باشداین را هم خدا داند وبس
تو انقد ضعیفی که حتی جرأت نداری نظرات رو تأیید کنی وجوابشو بدی هرچند میدونم بازم به سنگر توهین در لفافه کلمات سقلمه وکنایه پناه میبری اما دلم میخواست همون توهیناتم میشنیدم تا شخصیتت برام روشن تر وشفاف تر بشه

مرسی خداجونم که چهره واقعی برخی آدما رو به وقت وبجا نشونم میدی اونایکه ادعای کاذبشون به عرش میرسه وانقد ضعیفند که رو برخوردشون حتی دربرابر نظر به ظاهر خطا نمیتونند کنترل داشته باشن این غرور وخود برتر بینیت زمینت میزنه ناجور اون روز بیاد دلی که شکستی بیفت

من چهارشنبه عصر تا شنبه عصر سراغ نت نمیام چون معمولا میرم خونه مادرم که خارج از شهر خودمونه و یا کنار دخترم هستم که همه هفته رو تنها بوده.
میبینی دوباره قضاوت کردی؟؟؟ تایید نظرات که جرات نمیخواد. یاد حرف نوید افتادم که تو صندلی داغ بهم گفت: رانندگیت مث همه خانمهای دیگه س چون پارک دوبل نمی کنی. نوید نمیدونست اولا پارک دوبل کار آنچنان مردانه ای نیس و ضمنا دست من نباید از لحاظ پزشکی بهش کوچکترین فشاری بیاد!

بازم به تو که دوتا فرض (جنون و بی ایمانی) رو در نظر میگیری.
پس ممکنه دوست ما دچار جنون شده باشه. درسته؟ مرسی.

خدایا منم ازت ممنونم.

یه دوست دیگه سه‌شنبه 8 اسفند 1391 ساعت 07:34 ق.ظ

میشه بهم بگین چرا نظرم رو تایید نکردین؟
فقط یه سوال ازتون پرسیده بودم !

وا؟ خوبی؟ مگه جواب سئوالتو تلفنی نگرفتی ازم؟!
انتظار داشتی بیام همون جوابو دوباره اینجا بنویسم؟؟؟
میخواستی همه بخونن؟
اگه از نظر خودت ایرادی نداره منم مشکلی ندارم. دوباره سئوالتو بپرس تا جواب مشروح بدم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد