روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد
روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد

پاتوق یک

امروز اولین جلسه از کارگاه جدید تشکیل شد. 

قرار بود اسمش "پاتوق" باشه اما بزرگترا گفتن "ایستگاه تجربه" بهتره. 

من خودم پاتوقو ترجیح میدم.  

تصمیم گرفتم که هرهفته که این کارگاهو شرکت کردم (چون ممکنه بعضی هفته ها بخاطر جلسات رسیدگی دادگاه نتونم برم پاتوق) بیام اینجا و خلاصه ای ازش بنویسم که هم خودم یادم بمونه و هم دوستان گلم استفاده کنن.  

این کارگاه که مختص خانمهاست به این صورت برگزار میشه:  

خانمهایی که مایلن حضور داشته باشن دور هم جمع میشن و اگه سئوال یا مشکلی تو هرزمینه ای دارن مطرح میکنن و دوستان دیگه که اونجا هستن مثلا من یا دوست روانشناسم یا دوست کارشناس مذهبی یا مدرس کارهای هنری یا پرستار یا ... که تو جمع حاضره به اون مشکل و مسئله با توجه به تخصصش و تجربه ش پاسخ میده. همینطور ممکنه فی البداهه یه چیزی پیش بیاد که بتونیم درباره ش باهم فکر کنیم.  

ضمنا یه منوی کوچولو هم داشتیم شامل آش رشته و دمنوش. خوشمزه بود ، جای همه خالی.  

امروز درمورد این مباحث ، گفتگو وتبادل تجربه شد:  

 

1. آیا مفاتیح کتابی برای سبک زندگی اسلامی هست یا نه؟ 

یه روزنامه روی میز بود که تیتر زده بود: مفاتیح، کتابی برای سبک زندگی اسلامی!!!  

چشم من افتاد به روزنامه و تیترشو واسه همه خوندم. هممون کلی خندیدیم و بعدش با سند و دلایل علمی به این نتیجه رسیدیم که مفاتیح کتابی برای سبک زندگی یک مسلمان آگاه و آپدیت نمیتونه باشه.

 

2. پریود خلقی. 

خانمی از پرخاشگری شوهرش درمواقعی از ماه شاکی بود. دوست روانشناسمون دراین راستا موضوع پریودخلقی رو تشریح کرد. 

 

3. نقدی گذرا بر ترجمه الهی قمشه ای از آیه 16 سوره انبیا. 

پریشب که داشتم دنبال مستند یه ماده از قانون مدنی میگشتم به ترجمه عجیبی از آیه 16 سوره انبیا رسیدم که امروز با دوستم که اونجا بود و خیلی از ترجمه و تفسیر قرآن میدونه درمیون گذاشتم و جمعا به این نتیجه رسیدیم که اصلا نباید به اسم مترجم و سابقه خوبش اکتفا و اعتماد کنیم و اگه دیدیم که ترجمه ای عقلا ایراد داره حتما باید تو بقیه نسخه ها تحقیق و تفحص کنیم و این به نوعی همون اجتهاده. 

 

4. بحث درمورد مقدار ارث زن ازماترک همسر متوفی و امکان مطالبه مهر بعد از وفات شوهر. 

خانمی که اونجا بود و همسرش فوت کرده بود تو این زمینه به مشکل برخورده بود که من کاملا روشنش کردم! 

 

5. اعتراض آرام و دوستانه به نقص قوانین! 

 

6. تشریح علل آلودگی هوا. 

 

درکل بسیار مفید بود. من که دوست داشتم و امیدوارم واسه بقیه خانمهایی هم که شرکت میکنن فایده داشته باشه.  

 

پ.ن 

اگه هرکدومتون درباره مسائلی که ما تو پاتوق درباره ش حرف میزنیم سئوالی براتون پیش اومد بپرسین. من جوابتونو میدم.

نظرات 10 + ارسال نظر
Masʘ‿ʘd دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 07:00 ب.ظ

این چیه گذاشتید نصف صفحه رو گرفته
چون همشون خانوما بودند وداشتند پشت سر مردا صفحه میچیدند دوس ندارم بخونمش و نظر بدم

الان کلا خودتو بردی زیر سئوال
چطور وقتی نخوندیش اینطوری قضاوت میکنی؟؟؟

Masʘ‿ʘd دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 08:24 ب.ظ

من که همش زیر سوال هسم بزار این بارم باشم

هرجور میل خودته

یه دوست دیگه سه‌شنبه 26 دی 1391 ساعت 07:31 ق.ظ

آفرین ، چقدر خوب !!

مرسی
آره خیلی خوب بود

دنیا سه‌شنبه 26 دی 1391 ساعت 04:59 ب.ظ

چه جالب کسی خبر نداره به من نگفتی

کی باید خبر داشته باشه؟

فرصت گفتنش نبوده حتما وگرنه تو که همه چیزو میدونی

کــــاکتوس صــــورتی سه‌شنبه 26 دی 1391 ساعت 06:37 ب.ظ http://kaktoos-name.blogfa.com/

چه خوب
مغسی از اینکه نوشتین

قربانت

ریحان سه‌شنبه 26 دی 1391 ساعت 09:00 ب.ظ

reyhan9091

بسیاااااااار ممنونم عزیزم

3> چهارشنبه 27 دی 1391 ساعت 06:12 ب.ظ

نطق معروف سیدحسن مدرس "سیاست ما عین دیانت ماست"
نطق معروف من در آینده "دنیای مجازی ما عین دنیای حقیقی ماست "
کلی رو این جمله فکر کردم
خب باشه من دیگه سیاسی نمینویسم

چراآینده؟ همین الانش همه چیزمون زیر نگاه برادران زحمت کش سایبریه

مشکل 30یاسی نوشتن نیس. اونو همینجوری گفتم. نصف چیزایی که خودم مینویسم بو داره. مسئله یه چیز دیگه س. یادم بشه بهت میگم

خط خطی! یکشنبه 1 بهمن 1391 ساعت 12:04 ب.ظ http://omide-babayi.blogfa.com/

مبارک کارگاه جدیدتون!من که نمیام!
موضوعاشو دوسم نداشتم!چرا من هیچ موضوعیو دوس ندارم؟!:دی
میگم من یه سوال اساسی دارم، ولی جواب حضوری در جمع نمیخوام! شاید ی روز یادم بود برات گفتم اگه دوس داشتی زحمت بکشی برام جواب بگیری!

مرسی باااااعشه
موضوعاتش فی البداهه پیش میاد. اصلا برنامه ریزی نداره


باشه. بگو. جواب خصوصی میدم بهت

خط خطی! یکشنبه 1 بهمن 1391 ساعت 12:04 ب.ظ http://omide-babayi.blogfa.com/

دمنوش چیه عایا؟!:دی

دمنوش همانا چایی های کیسه ای یا تی بگی هست که ممکن است الزاما چایی سیاه نباشد مثل دمنوش دارچین یا ورن یا زنجفیل یل به یا گل سرخ یا بابونه یا .... بنوش و لذت ببر

اسماعیل رضوی شنبه 18 مرداد 1393 ساعت 11:58 ب.ظ

مدتیه نتونستم برم پاتوق دوستان گقتم یه سر بزنم پاتوق شما.......جذابه..
نمیدونم این کامنت را میخونید یانه
ﻇﺎﻫﺮ ﺯﻥ ﺧﻮﺩ ﺑﻬﺸﺘﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺳﺖ .ﺍﺯﺩﻫﺎﻡ ﻭﺍﮊﻩ ﻫﺎﻱ ﺣﻴﺮﺕ ﺍﺳﺖ .ﮔﺮ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺁﻥ ﺻﺪﺍﻱ ﻧﺎﺯﻙ ﻭ ﺁﻭﺍﺯ ﺧﻮﻳﺶ ... ﺍﺷﺘﻴﺎﻕ ﺍﺯﺩﻳﺎﺩ ﻧﺴﻠﻬﺎ ﻣﺪﻓﻮﻥ ﺷﻮﺩ .. ﻟﺬﺕ ﻭﺍﺣﺴﺎﺱ ﺯﻥ ، ﺩﺭ ﻭﺭﺍﻱ ﺍﻳﻦ ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎﺳﺖ .ﺍﻭ ﺑﻬﺸﺘﻲ ﻣﻤﻠﻮ ﺍﺯ ﺑﺮﺟﺴﺘﮕﻴﺴﺖ . ﺟﺴﻢ ﻭ ﺗﻦ ﺗﻜﻤﻴﻞ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﺧﻠﻘﺖ ﺍﺳﺖ .. ﺁﺭﻱ ﺁﺭﻱ ﺯﻥ ﺑﺘﻨﻬﺎﻳﻲ ﺧﺪﺍﺳﺖ.!

هرکامنتی توهر پستی بذارین میخونم.

ممنون از نگاه زیبای شما به معجزه خلقت: زن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد