روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد
روزانه های زیتون

روزانه های زیتون

... زیتون تنها ، برای دل خودش مینویسد

دگرگونه پنج

(یکی از غزلهای بسیار زیبای جناب فاضل نظری. 

لذت ببرین...)  

 

از باغ می‌برند ، چراغانی‌ات کنند
تا کاج جشنهای زمستانی‌ات کنند

پوشانده‌اند «صبح» تو را «ابرهای تار»
تنها به این بهانه که بارانی‌ات کنند

یوسف! به این رها شدن از چاه دل مبند
این بار می‌برند که زندانی‌ات کنند

ای گل! گمان مکن به شب جشن می‌روی
شاید به خاک مرده‌ای ارزانی‌ات کنند

یک نقطه بیش ، فرق "رحیم" و "رجیم" نیست
از نقطه‌ای بترس که شیطانی‌ات کنند

آب طلب نکرده ، همیشه مراد نیست
گاهی بهانه‌ای است که قربانی‌ات کنند!

نظرات 6 + ارسال نظر
سید جمال طباطبایی ازاد چهارشنبه 17 فروردین 1390 ساعت 02:46 ب.ظ http://ostadvashagerd.persianblog.ir

یک نقطه بیش ، فرق "رحیم" و "رجیم" نیست
از نقطه‌ای بترس که شیطانی‌ات کنند
امدم خواندم عجب قدرتی دارد این شاعر باید حتما دیوان این بزرگوار را بخوانم ممنونم که ما دوستانتان را با ایشان اشنا نمودید ضمنا در جواب سئوالتان و کامنت شما پاسخ دادم و بازم برای بار دوم انگار پیش داوری نمودم ببخشید جوابم را حتما بخوانید برای پوزش و جبران اشعار پیشگام شاعران زن ایران را اورده ام حتما وارد سه تا وبم شو ید در هر سه اشعاری زیبا در مقام و جانبداری از زن گذاشته ام باشد برای قبول پوزش دوباره که اشتباه انشائ الله رخ ندهد که سومی نباشد

سلام.
توی یه کامنت دیگه که از فاضل نظری تعریف کرده بودین و از شعرشون خوشتون اومده بود ، من ازتون خواهش کردم یه آدرس پستی به من بدین تا مجموعه سه گانه اشعارشون رو به عنوان یه عیدی کوچولو براتون بفرستم. ظاهرا اون پاسخ منو نخوندین. راستش ترسیدم آدرس شرکتتون دقیق نباشه و دستتون نرسه وگرنه به همون نشونی میفرستادم. حالا هم اگه آدرس بدین با کمال میل این یادگاری رو خدمتتون پست می کنم.
تو وبتون جواب این کامنت رو دادم
ممنون از حضورتون

سید جمال طباطبایی ازاد چهارشنبه 17 فروردین 1390 ساعت 04:07 ب.ظ http://ostadvashagerd.persianblog.ir

با سلام مجدد
ژاله عالمتاج قائم مقامی! در جسارت فکر و اندیشه پیش کسوت پروین اعتصامی فروغ فرخزاد و سیمین بهبهانی است یک قرن پیش از این دو می‌زیسته است حتما به هر 3 وبلاگ بیایید اشعار زیبایی از او اورده ام با تشکر

مینا چهارشنبه 17 فروردین 1390 ساعت 09:46 ب.ظ

سلام عزیزم
به به!
خوشحالم برات دوستم!
مطمئنم بخاطر خوبی خودته که این اتفاقای خوب برات میفته
امیدوارم لحظات خوب و پرباری رو بگذرونی
منتظرم که بیای و تعریف کنی

سلام.
دیروز یکساعت و نیم از هر دری که فکر کنی گپ زدیم. از سهراب از اخوان از چک بی محل از تریاک از فوتبال... خلاصه جات خالی.
یه شعرشو با خط خودش ( نمیدونی چه خط قرص و محکم و قشنگی داره) واسم نوشت. بهش پیشنهاد دادم که یه وب براش درست کنم. گفت فکر میکنه و خبر میده. میدونی چیه؟ نمی فهمم چرا به من مشتاق شده. هیچی تو خودم و شعرم نمی بینم که توجه این آدمو جلب کنه. به خودشم گفتم. خیلی بهش برخورد. گفت احتیاجی به تملق و چاپلوسی نداره و از این کار متنفره. با اینحال ذوق دریا برای قطره ، عجیبه! نه؟

سید جمال طباطبایی ازاد پنج‌شنبه 18 فروردین 1390 ساعت 12:13 ب.ظ http://ostadvashagerd.persianblog.ir

ممنونم از شما و محبتتان اولا مرا به فکر فرو برد دوباره ان شاه بیتتان بعد هم من ادرسم همان ادرس ابتدای جنت اباد شمالی برج طوبی طبقه 4 شماره 404 است و راضی به زحمت شما نیستم و خواستم ادرس من را داشته باشید البته در وبم هست و اصلا قصد زحمتتان را ندارم خودم تهیه خواهم کرد ممتون و از تمام محبتتان متشکرم

سلام.
این آدرستونو داشتم.گفتم شاید کامل نیست.آخه کدپستی نداره.
منتظر باشین. ظرف چند روز آینده به دستتون میرسه

مینا پنج‌شنبه 18 فروردین 1390 ساعت 10:33 ب.ظ

شعر زیبایی بود
نمیشناختم جناب نظری رو
مرسی از معرفی


خوشحالم برات نازنین
خیلی زیاد
مطمئن باش که خوبی
و بجای این که خودت رو دست کم بگیری بهره ببر از این رابطه حتما چیزی توی وجودت یا شعرات دیده که دوست داره تداوم این دوستی رو
من هم افتخار میکنم به دوستی با تویی که هم نشین بهترینهایی!

مرسی
بووووووووووووووووووووووس

کاکتوس صورتی پنج‌شنبه 25 فروردین 1390 ساعت 01:44 ق.ظ http://kaktoos-name.blogfa.com/

جدا بعضیا یا اون آب نطلبیده چه کارها که نمیکنند

کل شعر جالب و زیبا و خواندنی بود...دستت مغسی زیتون عزیزم

این "مغسی" گفتنت منو کشته صورتی تیغ تیغی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد